اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اردبیل:

63 درصد دانش‌آموزان اردبیل عضو بسیج هستند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اردبیل گفت: در حال حاضر بیش از 63 درصد دانش‌آموزان استان اردبیل عضو بسیج و پایگاه‌های فعال در این زمینه هستند.

63 درصد دانش‌آموزان اردبیل عضو بسیج هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عیسی فاخری عصر امروز در جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی حلقه صالحین بسیج دانش‌آموزی استان اردبیل اظهار داشت: ما با برگزاری جلسات مختلف مقدمات کار تشکیل و راه‌اندازی ستاد صالحین در آموزش و پرورش را مهیا کردیم که در همین راستا ششم شهریور امسال نیز همایش بزرگی به صورت استانی با عنوان طرح صالحین برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ این برنامه با هدف ارتقای توانمندی و معرفت‌افزایی دانش‌آموزان در حوزه مسایل دینی و معرفتی انجام شده و با تشکیل سرگروه‌های فعال در این طرح در هر مدرسه و کلاس درس حلقه‌های صالحین تشکیل می‌شود.

فاخری به برگزاری نشست‌های مختلف توجیهی به همت سپاه و معاونان و مربیان پرورشی اشاره کرد و افزود: در همایش 150 نفری اوایل امسال نظرخواهی‌ها انجام شده و شاهد تبیین مطلوب طرح از نظر زمان اجرا و عملیاتی شدن بودیم.

این مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: این طرح در 23 حوزه دانش‌آموزی و 40 واحد آموزشی دارای پایگاه مقاومت اجرایی شده و ما در تلاش هستیم تعداد واحدهای صالحین را از رقم موجود به بیش از 285 واحد برسانیم.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: سال گذشته 50 حلقه صالحین تشکیل شده و امسال در تلاش هستیم در قالب 400 برنامه بیش از یک هزار حلقه صالحین را در مدارس استان تشکیل داده و برقرار کنیم.

به گزارش فارس، رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اردبیل بیان کرد: طرح صالحین در قالب نظام تربیتی انجام می‌شود و بیشتر تمرکز آن درون کلاس درس و به عنوان ساعاتی نظام تربیتی،‌ آموزشی است که با تعیین سرگروه‌ها و همت مدیران، معاونان و مربیان پرورشی این امر امکان‌پذیر شده است.

فاخری ادامه داد:‌ در هر کلاس 14 نفر به عنوان حلقه صالحین فعالیتشان را انجام می‌دهند که ما برای نیمه‌دوم سال نیز 625 حلقه صالحین را در مدارس راه‌اندازی می‌کنیم.

وی یکی از اهداف و برنامه‌های اصلی در تقویت این حوزه را مقابله با جنگ نرم دشمن و هجمه‌ها و فشارهای متعدد استکبار جهانی توصیف کرد و گفت:‌ استکبار جهانی امروز با تمام شیطنت‌ها و برنامه‌ریزی‌های بی‌سرانجام خود به میدان آمده است تا در نسل آینده انحراف ایجاد کند اما استمرار نظام تربیتی در قالب حلقه‌های صالحین خود بهترین عنصر در دفع این بلا است.

فاخری با ابراز خرسندی از راه‌اندازی ستاد حلقه صالحین در آموزش و پرورش با همت و تلاش مدیرکل سخت‌کوش آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار امیدواری کرد حلقه‌های صالحین به نقطه اتکای مسایل تربیتی و اخلاقی و معرفتی تبدیل شود.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول