اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

مسجد محور تمامی امور جهان اسلام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: در جغرافیای اسلام مسجد محور تمامی امور است و این بدان سبب است که خداوند متعال به مردم بفهماند تمام هستی به غیر از مسجد سرابی بیش نیست.

مسجد محور تمامی امور جهان اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری در همایش بزرگداشت روز جهانی مساجد و روز بسیج مساجد محلات در بوشهر اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های روحانیت، خادمین، هیات امنا و تلاشگران عرصه مساجد و سپاه در فضای خدمت به مسجد همراه با رنگ اخلاص بصیرت‌افزایی و تبیین و بیان عظمت اهل بیت (ع) و هدایت بصیرانه در شرایط کنونی است.

صفایی‌بوشهری به وجه تاریخی مسجد اشاره کرد و افزود: اولین اقدام پیامبر اکرم (ص) بعد از هجرت به مدینه و اولین کار حضرت ابراهیم (ع) در مکه ساخت مسجد برای عبادت و بیان مسائل اخلاقی و سیاسی بود.

وی تصریح کرد: هر کس در ساخت، آبادانی و فضاسازی مساجد سعی و تلاش نماید، مشمول آثار و برکات معنوی آن خواهد شد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه مسجدالاحرام و کعبه محور جغرافیای زمین هستند اظهار داشت: در جغرافیای اسلام مسجد محور همه امور است و به این سبب است که خداوند متعال به مردم بفهماند تمام هستی به غیر از مسجد سرابی بیش نیست.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: محور تمام برنامه‌های پیامبر اسلام (ص) در مدینه و مکه مسجد بود و این موضوع به ما نشان می‌دهد که مسجد در هر محیطی باشد، محور است و از قداست برخوردار است.

صفایی‌بوشهری در ادامه گفت: در ایران اسلامی مساجد موقعیت خود را پیدا کرده‌اند و محوریت آنان بصیرت‌افزایی سیاسی، شناساندن مسائل اعتقادی و دینی است.

وی با توصیه به اینکه برنامه‌های مساجد باید جذاب باشد تصریح کرد: هیئات امنا و خادمین مساجد باید به سوی جوانان رفته و آنها را به مساجد دعوت نمایند، چرا که اگر نتوانیم زمینه حضور آنان را در مسجد فراهم آوریم، دشمنان با تمام امکانات به قلب جوانان رسوخ نموده و آنها را از ارزش‌های الهی منحرف می‌کنند.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول