اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

زلزله به 11 هزار منزل مسکونی مددجویان کمیته امداد آسیب زد

آغاز ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد با آغاز خاک‌برداری مناطق زلزله‌زده

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی گفت: عملیات ساخت مسکن مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان که در زلزله اخیر آسیب دیده‌اند با آغاز خاک‌برداری مناطق زلزله‌زده آغاز می‌شود.

آغاز ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد با آغاز خاک‌برداری مناطق زلزله‌زده

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی، حسین دشتی اظهار کرد: کمیته امداد استان آمادگی کامل برای ساخت مسکن برای مددجویان تحت حمایت خود را دارد.

وی با بیان اینکه خاک‌برداری روستای "ولیلو" آغاز شده است، افزود: با پایان مراحل خاک‌برداری در این روستا عملیات ساخت سه باب منزل مسکونی مددجویان این روستا در روز عید سعید فطر آغاز می‌شود.

دشتی خاطرنشان کرد: نزدیک به 11 هزار منزل مسکونی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان در این زلزله آسیب دیده است که کمک‌های مردم و خیران می‌تواند نقش موثری در احداث هرچه سریع‌تر مسکن برای این عزیزان داشته باشد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است حسابی برای هر مددجو در نظر گرفته شود و وام‌های دریافتی از دولت و کمک‌های مردم و خیران به این حساب‌ها واریز شود.

دشتی اضافه کرد: در این روش پس از احداث مسکن بقیه پول باقی مانده در حساب به صورت پس‌انداز محسوب شده و از سود آن اقساط وام‌های دریافتی مددجویان از دولت پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان این روش را موجب از بین رفتن دغدغه مددجویان و مدیران کمیته امداد برای پرداخت اقساط وام‌های عنوان کرد.

دشتی ابراز کرد: این حساب‌ها به نام خود مددجویان است، ولی امکان برداشت از آن وجود ندارد و پس از اتمام اقساط وام، این پول قابل برداشت برای مددجویان خواهد بود.

وی افزود: همچنین بخشی از وام‌ها و کمک‌ها برای ساخت فضای خودکفایی که شامل کارگاه و اماکن فعالیت کاری مددجویان است در نظر گرفته‌ایم که صرف ساخت آن خواهد شد.

دشتی گفت: شماره حساب 8888 بانک ملی شعبه کمیته امداد قابل پرداخت در تمام شعب بانک ملی به صورت ویژه برای دریافت کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان استان اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین شماره حساب ارزی 333 برای دریافت کمک‌ها به صورت دلار و 222 نیز برای دریافت کمک‌های مالی به صورت یورو برای آسیب‌دیدگان زلزله اخیر در نظر گرفته شده است.

دشتی اضافه کرد: در صورتی که کمک‌های مردم و خیران به صورت نقد به این شماره حساب‌ها واریز شود توان مدیریتی کمیته امداد برای تهیه کالاهای نیازسنجی شده و خدمات‌رسانی تخصصی‌تر افزایش می‌یابد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گفت: تمام کمک‌های واریزی به این سه حساب به صورت اختصاصی صرف کمک به حادثه‌دیدگان زلزله آذربایجان‌شرقی می‌شود.

عصر روز شنبه دو زمین‌لرزه به بزرگی 6.2 و شش درجه در مقیاس امواج درونی زمین ریشتر شهرستان‌های اهر، ورزقان و هریس در آذربایجان‌شرقی را لرزاند.

این سه شهرستان به ترتیب با 150 و 50 و 62 هزار نفر جمعیت در 116، 97 و 110 کیلومتری شمال‌شرقی تبریز مرکز استان قرار دارند.

در جریان این زمین‌لرزه‌ها 306 نفر از مردم این منطقه جان باختند و بیش از دو هزار نفر نیز مصدوم شدند.

انتهای پیام/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول