اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر خبر داد

190 زندانی جرایم غیر عمد استان بوشهر چشم‌انتظار خیران

خبرگزاری فارس: مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر گفت: 190 زندانی جرایم غیر عمد استان بوشهر چشم‌انتظار خیران هستند.

190 زندانی جرایم غیر عمد استان بوشهر چشم‌انتظار خیران

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان اکبر محبی بعد از ظهر امروز در آئین برگزاری جشن گلریزان در برازجان اظهار داشت: آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد از اهداف اساسی ستاد دیه و جشن‌های گلریزان است و توجه به آسیب‌های اجتماعی زندانیان جرائم غیرعمد اهمیت این مسئله را روشن می‌کند.

مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر خاطر نشان کرد: ستاد دیه ستادی مردمی است که با استفاده از کمک‌های آنان زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را فراهم می‌‌کند و هیچگونه ردیف بودجه مشخصی ندارد ولی دولت خدمتگزار با توجه به نیازهای فرهنگی و اجتماعی جامعه در این زمینه تمهیداتی داشته است.

وی افزود: اگر فرد محکوم بتواند بخشی از محکومیت خویش را تامین و یا مبلغی از محکومیت را از شاکی تخفیف بگیرد ستاد دیه استان با تامین مبلغ بدهی زمینه آزادی این فرد را فراهم می‌کند.

محبی یادآور شد: پرداخت کمک بلاعوض و تسهیلات بدون بهره و یا با بهره چهار درصد از حمایت‌های ستاد دیه استان از محکومان جرائم غیرعمد است.

مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر بیان داشت: کمک‌هایی که از شهرها و بخش‌های مختلف جمع می‌شود، برای آزادسازی زندانیان همان مناطق هزینه می‌شود و مابقی محکومیت ایشان از طریق حمایت‌های ستاد دیه استان تامین می‌شود.

وی مهریه‌های بالا را یکی از عوامل حضور افراد در زندان‌ دانست و تاکید کرد: دولت در زمینه کاهش سقف مهریه‌ها اقدامات ارزشمندی انجام داده و ما هم باید با تلاش و کوشش فرهنگ غلط مهریه‌های بالا و خارج از توان را از جامعه ریشه‌کن کنیم.

محبی گفت: بی‌توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی و بیمه از مسائلی است که در افزایش زندانیان جرائم غیرعمد مؤثر بوده و بخشی از بدهکاران دیه را رانندگان و راکبان فاقد بیمه‌نامه معتبر تشکیل می‌دهند.

وی فرهنگ‌سازی در این زمینه‌ها را ضروری دانست و افزود: رسانه‌ها از تاثیرگذارترین ابزارهای اجتماعی هستند و باید با فرهنگ‌سازی لازم زمینه را برای کاهش نرخ مهریه و توجه به مسائل بیمه فراهم کنند.

محبی اذعان داشت: ستاد دیه استان بوشهر سال گذشته زمینه آزادسازی 186 زندانی جرایم غیرعمد با 140 میلیارد ریال بدهی را فراهم کرد.

مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر یادآور شد: هم‌اکنون 190 زندانی جرایم غیرعمد با 170 میلیارد ریال بدهی نیز در زندان‌های استان بوشهر چشم انتظار حمایت افراد نیکوکار برای رهایی از زندان هستند.

محبی افزود: 19 زندانی غیرعمد در دشتستان وجود دارد که سه نفر بابت دیه، سه نفر بابت مهریه و 13 نفر نیز با سایر محکومیت‌های مالی با بدهی به مبلغ 23 میلیارد و 940 میلیون ریال در زندان چشم انتظار کمک‌های خیرین هستند.

وی ادامه داد: کمک‌های خیرین به زندانیان علاوه بر کمک‌های بلاعوض به صورت وام قرض‌الحسنه نیز به زندانیان پرداخت می‌شود تا از این طریق زندانیان بیشتری از این وجوه استفاده کنند.

محبی در خاتمه با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی مهم‌ترین هدف برگزاری این جشن‌ها است افزود: در این مراسم علاوه بر ترویج کمک به زندانیان جرائم غیرعمد دلایل وقوع این حوادث و مشکلاتی که گریبانگیر خانواده‌ها می‌شود نیز باید تبیین و گوشزد شود.

انتهای پیام/ک10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول