اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گفت‌وگو‌ی خبرنگاران فارس با مسئولان در روز جهانی قدس

ایران اسلامی پرچم‌دار مبارزه با استکبار است

خبرگزاری فارس: مسئولان استان سیستان و بلوچستان امروز در راهپیمایی روز جهانی قدس، ضمن اعلام انزجار از استکبار جهانی حمایت بیش از پیش خود از قدس و امت فلسطین را اعلام کردند.

ایران اسلامی پرچم‌دار مبارزه با استکبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان صبح امروز در حاشیه راهپیمایی بزرگ روز جهانی قدس به خبرنگار فارس اظهار داشت: در زمان تحقق انقلاب اسلامی، امام امت به عنوان پایه‌گذار نظام، اقدامات بنیادی و سرنوشت‌سازی را در حمایت از فلسطین در دستور کار قرار داد.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی افزود: صهیونیسم‌ها از زمان نفوذ به سرزمین‌ فلسطین تلاش کردند تا متصرفات خود را توسعه دهند و مسلمانان را از سرزمین آبا و اجدادی اخراج کنند.

وی با بیان اینکه در زمان مرحوم آیت‌الله کاشانی برای حمایت از مردم مسلمان فلسطین از مردم ایران کمک مادی درخواست شد، خاطرنشان کرد: در زمان تحقق انقلاب اسلامی، امام امت به عنوان پایه‌گذار نظام اقدامات بنیادی و سرنوشت‌سازی را در حمایت از فلسطین در دستور کار قرار داد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان بیان داشت: فعال‌شدن سفارت فلسطین در ایران و تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی در تهران، اعلام کردن جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، حمایت آشکار نظام از مردم فلسطین و قطع هر نوع ارتباط اقتصادی، سیاسی، دیپلماتیکی و علمی با رژیم صهیونیستی از اموری بود که در استراتژی امام امت قرار داشت.

* اتحاد و همبستگی مسلمانان استکبار را نابود می‌کند

نماینده مردم سیستان‌وبلوچستان در مجلس خبرگان رهبری نیز به خبرنگار فارس گفت: اتحاد، وحدت و همبستگی مسلمانان استکبار را نابود می‌کند.

مولوی نذیر احمد سلامی اظهار داشت: حضور با شکوه مردم در راهپیمایی روز قدس موجب تقویت روحیه و اراده مردم مظلوم فلسطین می‌شود و مقاومت آن‌ها را در برابر ستم‌های استکبار دوچندان می‌کند.

وی افزود: تمام مسلمانان با اتحاد، همدلی و انسجام پشتیبان کشور فلسطین هستند و با حضور خود در صحنه اهداف از پیش تعیین شده آنها را خنثی و نقش بر آب می‌کنند.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دنبال کردن یک هدف خاص یعنی حمایت و پشتیبانی از کشورهای مظلوم مثل فلسطین، می‌تواند استکبار و عوامل دست نشانده آن را در هم کوبد.

وی تصریح کرد: دشمن اهداف زیادی را برای کشورهای اسلامی و مسلمان برنامه‌ریزی کرده که در تلاش است اهداف شوم خود را در این کشورها عملی کند.

سلامی خاطرنشان کرد: دشمن بداند مردم کشورهای مسلمان چه شیعه و چه سنی همه با هم متحد هستند و در راستای حمایت از ارزش‌های اسلامی همواره تلاش می‌کنند.

* حضور مردم در راهپیمایی روز قدس بیداری اسلامی را تقویت می‌کند

امام جمعه زابل گفت: حضور با شکوه مردم در راهپیمایی روز قدس، بیداری اسلامی را تقویت و گسترده‌تر می‌کند.

حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی بیان کرد: با گسترش بیداری اسلامی در سطح کشورهای منطقه به استکبار و عوامل دست نشانده آن ضربه‌های پی‌در‌پی و گسترده‌ای وارد شد.

وی خاطرنشان کرد: حضور گسترده و با شکوه مردم ایران در صحنه توطئه‌ها و اهداف شوم دشمنان اسلام را نقش بر آب و موجب خفت و خواری دشمنان می‌شود.

وی بیان کرد: بعد از بیداری مردم در کشورهای مصر، لیبی، یمن و ... و پیروزی‌های حماس، رژیم صهیونیستی و کشورهای دست نشانده خود را در معرض نابودی می‌بینند.

* بیداری اسلامی توطئه‌های دشمن را نقش بر آب کرده است

فرماندار ایرانشهر گفت: در شرایط کنونی با بیداری اسلامی همه توطئه‌های دشمن علیه مسلمانان و ملت فلسطین نقش بر آب شده است.

رحمدل بامری بیان داشت: رژیم صهیونیستی می‌خواهد فلسطین کشور مسلمانان را به یک منطقه یهودی‌نشین تبدیل کند و ما برای جلوگیری از این حرکت و حمایت از ملت فلسطین  امروز به صحنه آمده‌ایم.

وی گفت: راهپیمایی مردم ایران همچون هدیه‌ای است که در آستانه عید سعید فطر به ملت فلسطین تقدیم شده و همچون خاری بر چشم دشمنان جهان اسلام به ویژه رژیم صهیونیستی است.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران به لحاظ اینکه پرچمدار مبارزه با رژیم صهیونیستی و استکبار در جهان است از این رو ملت‌های مظلوم دنیا به علت خوی مبارزه‌طلبانه ایران در دفاع از حقوق مظلومان، قلب‌های خود را با این کشور پیوند داده‌اند.

* راهپیمایی روز قدس میدان بزرگ مبارزه با دشمنان اسلام است

فرماندار زابل گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس، میدان بزرگ برای مبارزه با دشمنان اسلام و پلی برای ارتباط با ملت‌های آزادیخواه دنیا است.

حسین کیخا اظهار داشت: روز قدس روز اتحاد جهان اسلام برای حمایت از ملت فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی و پایان دادن به سکوت جامعه جهانی در برابر جنایت‌های اشغالگران قدس است.

وی افزود: امام خمینی (ره) با نامگذاری این روز به عنوان روز اتحاد جهان اسلام با ملت فلسطین، تمام مسلمانان جهان را به اهمیت مسئله فلسطین و لزوم حمایت از آرمان فلسطینی‌ها به عنوان سنگر اصلی مقابله با دشمنان اسلام و مسلمانان آشنا کرد.

فرماندار زابل ادامه داد: روز قدس وفاق مسلمانان را در سطح جهان گسترش می‌دهد و مردم مسلمان ایران به ویژه مردم همیشه در صحنه سیستان و بلوچستان هر کجا که فریاد مظلومی را بشنوند متواضعانه برای حمایت از او به پا می‌خیزند هر چند که این حمایت در قالب راهپیمایی و تظاهرات باشد.

کیخا بیان داشت: شاید اگر روز قدس نبود امروز دشمنان اسلام توانسته بودند تمام اهداف و خواسته‌های ضد اسلامی خود را نه تنها در فلسطین بلکه در تمام جهان اجرایی کنند، زیرا روز قدس نمایشی از اتحاد جهان اسلام در برابر دشمنان است که صهیونیست‌ها و متحدانشان را در برابر مسلمانان ناتوان کرده است.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول