اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پورمحمدی در جمع راهپیمایان روز قدس مشهد:

پیام حضور مردم در روز قدس شکست تحریم‌های دشمنان است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به برخی گرانی‌های اخیر در کشور گفت:‌ تاکنون تحریم‌ها برای شکستن اراده مردم ایران تأثیری نداشته و به واقع پیام حضور گسترده مردم در روز قدس شکست تحریم‌های دشمنان است.

پیام حضور مردم در روز قدس شکست تحریم‌های دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی ظهر امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه در جمع راهپیمایان روز قدس مشهد در جوار بارگاه حضرت ثامن‌‌الحجج (ع)‌ با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس، اظهار داشت:‌ به لطف خداوند متعال امروز شاهد حضور چشمگیر و گسترده جوانان، نوجوانان و اقشار مختلف بودیم.ملت ما و امت ما امتی سرافراز، مؤمن، مقاوم،‌ آگاه و بصیر نسبت به جایگاه و حیات خود هستند.

وی افزود: امروز شاهد بودیم که ملت ایران با زبان روزه در این گرمای سوزان با شعارهای انقلابی و یکصدای خود دفاع خود را از ملت مظلوم فلسطین و دیگر ملت‌های مظلوم جهان نشان دادند و گفتند که ملت ما هنوز زنده است و همواره از ملت‌های مظلوم دفاع می‌کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه ملت ایران امروز با حضور خود هوشیاری و بصیرت خود را به نمایش گذاشت، خاطرنشان کرد:‌ این حضور نشان‌دهنده این بود که ملت ایران جایگاه خود را در دنیا می‌شناسد و مأموریت‌ها و مسئولیت‌های خود را به خوبی درک می‌کند و در همه سنگرها هوشمندانه حضوری برجسته دارد و به همین خاطر خداوند را از این نعمت بیکران باید شاکر باشیم.

وی ادامه داد: امام راحل با انتخابی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس، روز پیامبر اسلام (ص) و روز حیات اسلام نهادند و امروز شاهدیم که این حرکت امام این چنین شرق و غرب را در نوردیده است و توانسته در صحنه جهان تأثیرگذار باشد.

پورمحمدی تصریح کرد: امام راحل در سال 58 در روز قدس با نگاه عمیق و نافذ خود و با شناخت خود از شرایط جهان و این غده سرطانی که شکل گرفته دفاع خود را از مردم مظلوم فلسطین و دیگر مردم مظلوم جهان اعلام کردند چرا که به خوبی این رژیم صهیونیستی و مستکبر را شناخته بودند. فلسطین و سرزمین قدس محل بعثت بسیاری از پیامبران و انبیاء الهی بود و مکانی بسیار مقدس است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: فلسطین مرکز تحولات تاریخ و در دوره‌های مختلف تاریخ‌ساز بوده است و در همین راستا همواره مستکبرین عالم به دنبال تصرف این منطقه بوده‌اند و در هزار سال پیش نزدیک به 200 سال جنگ‌های صلیبی در این منطقه راه انداختند و حاکمان مسیحی برای اینکه بتوانند بر تمام جهان مسلط باشند به دنبال تصرف این منطقه بودند و تا به امروز نیز که چندین قرن از آن می‌گذرد بازهم شاهد تسلط‌یابی دشمنان بر این منطقه هستیم.

وی افزود: در نیمه دوم قرن نوزدهم از سال 1850 میلادی به بعد دنیای استکبار و به ویژه اسرائیل به دنبال گسترش جمعیت یهودی در این سرزمین بودند به نحوی که در ابتدا جمعیت آنها بسیار ناچیز و مالکیت اراضی آنها نیز بسیار کم بود و این همچنان ادامه پیدا کرد تا که در حدود 100 سال پیش تعداد یهودی در فلسطین به 6 درصد و اراضی تحت اشغال آنها به 3 درصد رسید.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: البته باز هم این تسلط‌یابی‌ها و فشارها را افزایش دادند تا اراضی تحت اشغال خود و جمعیت یهودی را در این منطقه افزایش دهند و از سال 1900 به بعد نیز موجی از ترور و خشونت را با جدیت بیشتری شروع کردند. در سال 1947سازمان ملل تحت سیطره آمریکا و انگلیس 56 درصد از اراضی فلسطین را در اختیار اسرائیل گذاشته و تجاوز گسترده‌تر را شروع کردند و همواره از آن زمان به بعد نیز تجاوز گسترده به امت اسلامی و مردم مظلوم تحت سیطره استکبار و جهان‌خواهان و حرکت‌های ظالمانه و مستکبرانه آنان شدت گرفت.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با حمایت استکبار جهانی خشونت‌ها و وحشی‌گری‌هایی بسیاری را در منطقه ایجاد کرده‌اند، گفت: امام راحل (ره)‌ شعار بین‌المللی و جهان‌شمول انقلاب را مبنی بر مبارزه با ظلم، تجاوز و مبارزه با اسرائیل و استکبار همواره فریاد زدند و این فریاد امام و حرکت امام صرفاً برای آزادسازی ملت مظلوم فلسطین نبوده بلکه فراتر از این نگاه و خواسته بوده است چرا که رژیم صهیونیستی نماد تجاوزگری و تجاوز به حقوق انسان‌ها و دنیاپرستی و دنیاطلبی است؛ در حالی که شعار انقلاب اسلامی مبارزه با ظلم و تجاوز و دفاع از حقوق ملت‌ها و پاکی و طهارت است و امروز شاهدیم این شعار جایگاه خود را در میان ملت‌های جهان نشان داده است.

پورمحمدی با بیان اینکه تشکیل دولت اسرائیل یعنی تشکیل نمادهای همه زشتی‌هاست، اذعان داشت:‌ انقلاب اسلامی با همه توان خود در مقابل این زشتی ایستاده است، حتی شاهدیم خداوند متعال نیز در بازگو کردن تاریخ بنی‌ اسرائیل رفتار آنها را با قوم حضرت موسی و پیامبران انبیاء توام با ظلم‌ها، دنیاطلبی‌ها و نژادپرستی آنها نشان داده است. خداوند متعال می‌گوید که اینها قومی خودبرتربین و نژادپرست هستند؛ البته ما نیز شاهدیم همواره آنها با همین جمعیت اندک می‌گویند که ما فرزند خدا هستیم و انسان‌های دیگر نسبت به ما در رتبه پایین‌تری قرار دارند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه رژیم صهیونیستی دچار انحراف‌های شدیدی است، گفت: پایه‌گذار فلسفه انحراف و مقابله با فرهنگ یکتاپرستی رژیم صهیونیستی است و رمز و بقای استکبار نیز در حفظ همین رژیم است.

پورمحمدی افزود: رژیم صهیونیستی نماد و تابلوی تبهکاری‌ها، خونریزی‌ها، جلادی‌ها، مال‌پرستی‌ها و فتنه‌انگیزی‌ها در دنیا هستند. رژیم صهیونیستی به واقع نبض فضای رسانه‌‌ای جهان را امروز در دست خود گرفته و در تمام بحران‌ها و فتنه‌ها که امروز اتفاق می‌افتد نیز آنها دخیل هستند. این دولت جعلی با کمک مدعیان حقوق بشر از جمله فرانسه به فاصله 9 سال پس از تشکیل با هدف تسلط بر منطقه اولین مرکز اتمی خود را طراحی کرده تا بتواند رعب و وحشت را در منطقه حاکم کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: در آن زمان مصر که قدرت اول جهان اسلام بود در برابر آنها تسلیم شده و به پیمان صلح کمپ‌ دیوید پیوست و مبارزان و سازمان آزادیبخش فلسطین به سازش روی آورد و پیامد آن وقوع فاجعه صبرا و شتیلا بود که در پی آن بیش از سه میلیون آواره شده و در ارودگاهها ساکن شدند.

وی بیان کرد: امروز اخلاق استکباری و منش استکباری اخلاقی است که این نژادپرست‌ها در دنیا به وجود آوردند به نحوی که آمریکا اعلام می‌کند که امنیت اسرائیل، امنیت آمریکاست و آن را مرکز امنیت برای خود دانسته و حتی بخشی از امنیت ملی و خاک آمریکا می‌داند.

پورمحمدی با اشاره به جنگ 33 روزه لبنان اظهار داشت:‌ آنها در جنگ با لبنان با ناکامی مواجه شدند و حتی پس از آن نیز در جنگ 33 روزه بازهم طعم ناکامی و تزلزل را چشیدند.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی و اعلام روز جهانی قدس از سوی امام راحل (ره) این رژیم به جایی رسید که نگران از دست رفتن موجودیت خود و اراضی اشغالی است چرا که ملت ایران با روز قدس هیمنه استکبار را به چالش کشید و قوت و توان استکبار و نظام صهیونیستی را دچار از‌ هم‌گسیسختگی و درهم‌ریختگی کرد تا جایی که آنان بدون خجالت و شرمندگی قوانین بین‌المللی را زیرپا می‌گذارند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت:‌ امروز شاهدیم حتی مستکبران در قضیه سوریه نیز به صورت آشکار پشتیبانی نظامی، سیاسی و عملیاتی می‌کنند و همه مهر‌های پشت صحنه و سوخته و نسوخته خود را وارد میدان کرده به گونه‌‌ای که یک روز جامعه عرب بیانیه علیه سوریه می‌دهد و چند روز بعد نیز سازمان کنفرانس اسلامی وارد میدان می‌شود.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشدید روزافزون فشارها و تحریم‌‌های دشمنان نظام اظهار داشت: استکبار جهانی امروز شرایط بحرانی دارد و از این جهت به نظام جمهوری اسلامی ایران که کانون قدرت و مظهر عزت است با تشدید فشارها و تحریم‌ها حمله‌ور می‌شود در حالی که این ملت با حضور چشمگیر و دندان‌شکن خود نشان دادند پیام حضور در روز قدس شکست تحریم‌های دشمنان است.

وی با تأکید براینکه باید همگان بسیار به یاد خدا باشند، افزود: قدرت شما از خداوند است و عقبه‌ بسیار محکمی که شما را حفظ می‌کند خداوند و اطاعت از رهبر الهی، قوی، جسور و سیاست‌مدار است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: امروز اختلاف از دست دادن نشاط و توانایی اسلام است باید توجه داشته باشیم که دشمن به دنبال تکه‌تکه کردن جهان اسلام بوده و تمامی بحران‌ها و نکبت‌هایی که جهان اسلام به آن گرفتار شده به خاطر دوری از دستورات خدا و انبیاء او است البته ملت ایران به دور از این بحران‌ها بوده و باید در برابر آنها بایستد و در حالی که همواره شاهد توسعه تهدیدات دشمنان هستیم خداوند ما را به ایستادگی دستور داده است.

پورمحمدی با اشاره به اینکه تحریم‌ها تأثیری نداشته است، خاطرنشان کرد: برخی امروز گرانی‌ها اخیر را ناشی از تحریم‌ها می‌دانند در حالی که این تحریم‌ها را دشمنان نظام از آن جهت اعمال می‌کنند که اراده ملت را بشکنند در حالی که امروز ملت ایران نشان داد این توطئه سرانجامی نداشته و اراده ما در مقابل دشمن محکم‌تر شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: فریاد ملت ایران امروز دنیای استکبار را به لرزه درآورده به طوری که آنها بیش از پیش می‌خواهند به ما ضربه بزنند ولی باید ملت غیور و با عظمت و هوشیار ایران در برابر این تهدیدات ایستادگی کند.

وی در خاتمه با تأکید بر اینکه مسئولان باید در شرایط حاضر تدبیر کنند، اظهار داشت:‌ باید در موقعیت حساس فعلی تدبیر کنیم چرا که هرچه درجه تدبیر ما بیشتر شود مقاومت ما بیشتر و فشار دشمن کمتر می‌شود. باید توجه کنیم این مشکلات همیشه وجود دارد که البته بخشی از آن توطئه دشمن و برخی نیز شاید ناشی از بی‌تدبیری ما باشد اما باید صبوری کرده و در زندگی خود تدبیر کنید و جلوی اسراف‌ها و بریز و بپاش‌ها را بگیرید.

انتهای پیام/ل۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول