اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پلدشت:

آزادگان یادگاران زنده شهدا و دوران دفاع مقدس هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه پلدشت گفت: آزادگان یادگاران زنده شهدا، دوران دفاع مقدس، اسوه ایثار و مقاومت هستند.

آزادگان یادگاران زنده شهدا و دوران دفاع مقدس هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدشت، حجت‌الاسلام نقی دوزدوزانی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه با بیان اینکه تقوا نفس انسان را تقویت می‌کند، اظهار داشت: انسان مومن با تقویت نفس در اثر تقوا، در روز قیامت زمانی که افراد با قیافه‌های ترسناک ظاهر می‌شوند او با چهره‌ی نورانی در محضر خدا حاضر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ویژگی‌های مومن داشتن روحیه عدالت‌محوری، صبر و استقامت است، افزود: مسلمانان باید روحیه عدالت‌محوری حضرت علی (ع) را در زندگی‌شان الگو قرار دهند، زیرا آن حضرت در تقسیم بیت‌المال میان عرب، عجم، فقیر و غنی فرقی نمی‌گذاشت و در همه امور خداوند را در نظر می‌گرفت.

دوزدوزانی در خطبه‌های دوم نماز جمعه جان‌باختن زلزله آذربایجان‌شرقی را به خانواده‌های آنها تسلیت گفت و تصریح کرد: زلزله و دیگر حوادث مهیب این دنیا جبران‌پذیر است و با کمک و همدردی مردم و مسئولان بسیاری از آسیب‌های وارده در اثر آنها برطرف می‌شود، اما خداوند در قرآن بندگانش را از زلزله روز قیامت بیم می‌دهد که در آن روز همه با وحشت می‌گریزند و از دست مردم و مسئولان کاری ساخته نیست.

امام جمعه پلدشت در ادامه به سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی که در 26 مرداد ماه 1369 اشاره کرد و گفت: اسرای هشت سال جنگ تحمیلی با تحمل سختی‌ها و مشقت‌های دوران اسارت در اردوگاه‌های عراق پیروزی ایران اسلامی بر رژیم بعثی را تثبیت کردند و از مرزهای ایران عقب‌نشینی کردند.

وی آزادگان را یادگاران زنده شهدا و دوران دفاع مقدس خواند و افزود: باید از وجود آزادگان سرفراز برای اشاعه هرچه بیشتر فرهنگ ایثار و مقاومت در جامعه بهره برد.

دوزدوزانی در ادامه با بیان اینکه تنها راه نجات مسلمانان مظلوم فلسطین ایستادگی و مقاومت است، تاکید کرد: حضور در راهپیمایی روز قدس مشت محکمی بر مستکبران و مایه امید محرومان و باعث تقویت قدس و مقاومت شد و تنها راه نابودی اسرائیل تداوم انتفاضه و استمرار مقاومت و حرکت بیداری اسلامی و غیرت انقلابی ملت‌های به پا خاسته است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول