اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خبر داد

احداث 14 مصلی در شهرهای اردبیل

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت:‌ در حال حاضر در 14 شهر استان اردبیل مصلای نماز جمعه در حال احداث است.

احداث 14 مصلی در شهرهای اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری صبح امروز در جلسه پیگیری امور مصلی‌های استان اردبیل اظهار داشت: امروز با گذشت 32.5 سال از پیروزی انقلاب در کنار همه خدمات ارزشمند در ابعاد مختلف در مناطق شهری و روستایی، در بحث مصلی‌سازی حرکتی به شکل شایسته انجام نشده که در دو سال اخیر تلاش شده تا این کاستی‌ها به هر نحو ممکن جبران شود.

وی با اعلام اینکه 33 سال و 23 روز از برپایی اولین آیین نماز جمعه در پنجم مرداد سال 58 به فرمان امام و به امامت جمعه آیت‌الله طالقانی می‌گذرد، خاطرنشان کرد: اگر از همان سال‌ها که شاهد رونق نمازهای جمعه و برپایی این آیین عبادی – سیاسی بودیم فکری به حال مصلی‌سازی می‌شد دیگر امروز با کمبودی مواجه نمی‌شدیم که این کاستی‌ها به تدریج در حال برطرف شدن است.

استاندار اردبیل با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز جمعه یادآور شد: یکی از افتخارات نظام اسلامی ما برپایی نماز جمعه و جماعات به شکل باشکوه است اما در مقایسه با نماز جماعت آیین عبادی ـ سیاسی نماز جمعه به دلیل آنکه پایگاه بیان مسایل سیاسی جهان اسلام است از اهمیت بیشتر و حساسیت بالاتری برخوردار است و هر چه در رونق این آیین عبادی – سیاسی بکوشیم به همان میزان به تثبیت و اقتدار نظام اسلامی کمک شده است.

صابری گفت: با توجه به اهمیت برپایی نماز‌های جمعه در یک سال گذشته بیشترین انرژی خود را در تکمیل مصلی‌ها گذاشتیم و با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب را که نباید کار امروز را به فردا گذاشت تا هزینه اجرای آن سنگین‌تر شود، سعی داریم به شکل مطلوب و مناسب فضای مصلی‌ها را برای نماز‌گزاران آماده کنیم.

این مسئول به تامین اعتبار دولتی در احداث و تکمیل مصلی‌ها اشاره کرد و افزود: در گذشته دولت حتی ریالی به این کار اختصاص نمی‌داد و مصلی‌ها بیشتر با محوریت ائمه جمعه و جمع‌آوری کمک‌های مردمی احداث می‌شد.

استاندار اردبیل به کارکرد متنوع مصلی‌ها و مغفول شدن آنها اشاره کرد و بیان داشت: مصلی تنها برای برگزاری نماز جمعه در طی یک هفته آن هم به مدت دو ساعت احداث نمی‌شود بلکه در فضای مصلی‌ها می‌توان کنکور برگزار کرد، کلاس‌های آموزشی، مذهبی و ارزشی دایر کرده و حتی از ظرفیت مصلی‌ها برای برگزاری عروسی زوج‌های متدین و همچنین برپایی سفره‌های افطاری کمک گرفت.

صابری از مصلی‌ها به عنوان نماد دینی یاد کرد و اظهار داشت: در تمام شهرستان‌ها و چهار بخش استان اردبیل مصلی در حال احداث است که از سال‌های گذشته در تعدادی از آنها ساخت مصلی آغاز شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه در گذشته کارهای خوبی در این زمینه انجام شده ، تصریح کرد: با توجه به گستردگی کار باید از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات و همچنین اوقاف استفاده کنیم و کار را تنها به مجموعه خاص نسپاریم.

استاندار اردبیل در پایان سخنان خود طولانی شدن اجرای برخی از مصلی‌ها نظیر مشگین‌شهر، خلخال، پارس‌آباد و گرمی را یادآور شد و گفت: در این شهرستان‌ها به روال قبلی اما با تخصیص اعتبارات کامل اجرای پروژه پیگیری می‌شود به طوری که در مشگین‌شهر و خلخال روند کار به گونه‌ای است که در فاز‌بندی تعیین شده مصلی تحویل اهالی می‌شود.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول