اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب نماز عید فطر دماوند:

دشمن از وحدت جامعه اسلامی می‏ترسد

خبرگزاری فارس: خطیب نماز عید فطر در شهرستان دماوند گفت: دشمن از وحدت جامعه اسلامی می‏ترسد و همه تلاش خود را به کار می‏گیرند تا جامعه از وحدت دور شود.

دشمن از وحدت جامعه اسلامی می‏ترسد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی صبح امروز در خطبه‏های نماز عید سعید فطر و در اجتماع بزرگ نمازگزاران شهرستان دماوند با اشاره به نعمات ماه مبارک رمضان اظهار داشت: بزرگ‏ترین رهاورد رمضان، صبر است که به وسیله روزه ایجاد می‏شود.

وی ادامه داد: رمضان ماه تمرین صبر و نماز است و صبری که در این ماه برای مسلمین ایجاد می‏شود، آنان را برابر دسیسه‏ها و مشکلاتی که دشمنان ایجاد می‏کنند، بیمه خواهد کرد.

امام جمعه دماوند افزود: اگر ماه رمضان را دنیا بدانیم که در آن فرصت عمل صالح فراهم بوده، روز عید فطر همچون روز قیامت است.

وی تصریح کرد: مردمی که برای اقامه نماز از خانه‏ها خارج می‏شوند، همچون عرصه محشر پا به میدان می‏گذارند که افراد از قبرها برمی‏خیزند و وارد آن جایگاه می‏شوند.

علاءالدینی، عید فطر را روز اهدای جایزه خواند و تصریح کرد: امروز روز اجر و مزد روزه‏داران بوده و کم‏ترین چیزی که به آنها اهدا می‏شود، بخشیدن گناهانشان است.

خطیب نماز عید فطر در شهرستان دماوند در خطبه دوم نماز عید نیز بیان داشت: رمضان ماهی بود که که از ساعات و لحظات آن نورانیت و معنویت و تقوا کسب کردیم و هنر فرد است که این معنویت را برای یک سال آینده و سال‏های آینده ذخیره کند.

وی افزود: ملت سرافراز ایران در روز قدس یک بار دیگر جایگاه رفیع ایمان را به رخ جهانیان کشید و نشان داد که روز قدس تنها مخصوص یک ملت نیست و با وجود همه توطئه‏ها و تحریم‏ها، ایران همچنان پیشتاز حمایت از مظلومان در سراسر عالم است.

امام جمعه دماوند با اشاره به اهمیت اجتماع مسلمین یادآور شد: اجتماع مسلمین گاهی در نمازهای جماعت، گاهی در نماز جمعه و گاهی برای اقامه نماز عید که بعد از خروج از ماه الهی حاصل می‏شود، می‏تواند حاصل آن ارتباط با خدا، تجلی اتحاد مسلمین و برطرف‏سازی مشکلات مردم باشد.

علاءالدینی ادامه داد: این صف واحد فرصتی است که از نیازها و مشکلات مسلمانان باخبر شویم و برای رفع آنها تلاش کنیم؛ مشکلاتی از قبیل امور فرهنگی، اقتصادی و مدیریتی که با مشورت و همفکری می‏توان آنها را رفع کرد.

وی مردم ایران اسلامی را لایق بالاترین خدمت‏ها دانست و افزود: مسئولان باید به مردم خدمت کنند و مردم نیز پشتیبان و حامی آنها باشند.

علاءالدینی ادامه داد: باید توجه داشت که مردم ما همیشه قدرشناس بوده‏اند، حتی اگر مشکلاتی نظیر تحریم وجود داشته باشد نیز آنها با صبر از این مشکلات عبور می‏کنند و هدفی جز عزت اسلام و برپایی احکام الهی ندارند.

امام جمعه دماوند به برخی مشکلات شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: در شهرستان دماوند نیازمند ایجاد اشتغال برای جوانان هستیم و توقع قشر جوان این است که در به‏کارگیری نیرو در دستگاه‏های اداری اولویت با افراد بومی شهرستان باشد.

وی هدف دشمن را سیاه‏نمایی واقعیت‏ها و دلسرد کردن مردم دانست و خاطرنشان کرد: بالاترین نعمتی که در جامعه ما وجود دارد، وحدت است.

خطیب نماز عید فطر در شهرستان دماوند یادآور شد: دشمن تمام سعی خود را در ایجاد رخنه در وحدت جامعه به‏ کار می‏گیرد اما باید توجه داشت که عزت امروز ایران اسلامی به واسطه تمسک به وحدت است.

انتهای پیام/غ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول