اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد

پرداخت تسهیلات مسکن مهر به زلزله‌زدگان آذربایجان

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌‌شرقی گفت: با تمهیدات ویژه و تلاش‌های انجام شده، تسهیلات کم‌بهره در قالب مسکن مهر به آسیب‌دیدگان پرداخت می‌شود.

پرداخت تسهیلات مسکن مهر به زلزله‌زدگان آذربایجان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، احمدعلیرضابیگی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد بحران استان در شهرستان اهر با اشاره به اینکه اکثر اماکن آسیب‌دیده از مصالح کم‌دوام و بی‌دوام ساخته شده است، گفت: مردم آثار کم توجهی به موضوع مقاوم‌سازی در زلزله اخیر دیدند و در این راستا اعطای وام کم‌بهره 12.5 میلیون تومانی و 4 میلیون تومان وام بلاعوض فرصت مناسبی برای نوسازی و مقاوم‌سازی اماکن روستایی است.

وی اظهار کرد: برای نظارت بر ساخت و ساز روستاهای زلزله‌زده، نمایندگان بنیاد مسکن در تمام روستاها استقرار یافته‌اند و برای نظارت مستقیم بر ساخت این اماکن برای هر 50 ساختمان یک مهندس ناظر مستقیماً به این امر نظارت دارند تا تمام استانداردهای لازم در ساخت و ساز رعایت شود.

بیگی تصریح کرد: با نظارت ستاد مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی مصالح ساختمانی استاندارد برای ساخت اماکن مسکونی مناطق آسیب‌دیده تأمین می‌شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین، از مشارکت خیران در بازسازی مناطق زلزله‌زده نیز خبر داد و افزود: اماکن عمومی از جمله مدرسه، مسجد و مکان‌های عام‌المنفعه طی هماهنگی انجام شده از سوی افراد خیر در این روستاها ساخته می‌شود.

رئیس ستاد مدیریت بحران در خصوص بازسازی مناطق آسیب‌دیده شهری نیز گفت: با تمهیدات ویژه و تلاش‌های انجام شده مجوزهای لازم برای دریافت تسهیلات کم‌بهره در قالب مسکن مهر به آسیب‌دیدگان پرداخت می‌شود تا از این تسهیلات در ساخت مسکن خود بهره‌مند شوند.

وی، افزود: اکثر زیرساخت‌ها در مناطق زلزله‌زده روستایی با اتمام کار آواربرداری فراهم شده و چادرهای امدادی برای اسکان آسیب‌دیدگان و امکانات پخت و پز نیز در این کمپ‌ها فراهم شده تا ضمن تسریع، ارائه تمهیدات لازم برای آغاز عملیات ساختمانی اماکن روستائیان به زودی آغاز شود.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول