اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) عنوان کرد

آمادگی فرودگاه امام برای میزبانی از مهمانان اجلاس غیرمتعهدها

خبرگزاری فارس: مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) از آمادگی 100 درصدی این فرودگاه برای پذیرایی از مهمانان اجلاس غیرمتعهدها خبر داد و گفت: بخش بسیار عظیمی از امور عملیات هوانوردی، فرودگاهی و امنیتی انجام شده است.

آمادگی فرودگاه امام برای میزبانی از مهمانان اجلاس غیرمتعهدها

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، مرتضی دهقان ساعتی پیش در نشست بررسی و هماهنگی ادارات شهرستان ری در ارتباط با اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد ضمن قرائت گزارش کار فرودگاه امام خمینی (ره) برای فرماندار شهرستان ری اظهار داشت: همان‌طور که می‌دانید مسئله اجلاس غیرمتعهدها از دو سال پیش مطرح شد و قرار بود این اجلاس در مکان دیگری برگزار شود و حتی زمانی بنا به برگزاری آن در استان‌های دیگر کشور بود.

مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) افزود: در جلسات متعدد و مختلف با توجه به تجربیات بالا و تشریفات فرودگاهی در برگزاری اجلاس‌هایی مانند اجلاس سران کشورهای اسلامی، جی 15 و ... قرعه مجددا به نام تهران افتاد و مسئولیت ورود و خروج سران کشورها نیز به فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی (ره) واگذار شد.

فرودگاه امام خمینی (ره) میزبان 4 هزار مهمان اجلاس غیرمتعهدها است

وی در ارتباط با نحوه ورود سران کشورها تصریح کرد: سرانی که با هواپیمای اختصاصی پرواز کنند به فرودگاه مهرآباد می‌روند و فرودگاه مهرآباد از هفتم تا دهم شهریور بین 30 تا 100 درصد تعطیل می‌‌شود و گروه دیگر که شامل سران، خبرنگاران و ... می‌شوند و تعداد آنها به 4 هزار نفر می‌رسد از فرودگاه امام تردد می‌کنند و اکثریت آنها با پروازهای عمومی وارد این می‌شوند.

آمادگی فرودگاه امام برای پشتیبانی از فرودگاه مهرآباد

دهقان با اشاره به نقش مهم فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در برگزاری اجلاس جنبش غیرمتعهدها بیان داشت: ما باید حمایت و پشتیبانی 100 درصدی خود از فرودگاه مهرآباد را اعلام کنیم تا اگر مسئولان امر بنا به هر دلیلی مانند شرایط جوی نامساعد، نبود دید کافی، مسائل امنیتی و ... تصمیم گرفتند سران در فرودگاه امام خمینی (ره) فرود بیایند، ما آمادگی اجرای آن را داشته باشیم.

مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) یادآور شد: ما اقدامات لازم را در سه حوزه عملیات هوانوردی، فرودگاهی و امنیتی تقسیم‌بندی کردیم و بخش عظیمی از کارهای آنها انجام شده است.

وی ادامه داد: در حوزه عملیات هوانوردی اموری مانند ناوبری، راهداری و ارتباطی تمام شده است و همه آنها پیش از موعد بررسی شده‌اند و اطمینان 100 درصدی به این سیستم‌ها داده شده است.

جایگاه VIP فرودگاه امام خمینی (ره) آماده بهره‌برداری است

دهقان با اشاره به امور صورت گرفته در قسمت فرودگاهی ابراز داشت: آماده‌سازی جایگاه‌ها یکی از امور مهم بود که جایگاه VIP فرودگاه امام خمینی (ره) آماده بهره‌برداری شده است. مسئله پارکینگ هواپیماها و بهسازی محدوده فرودگاه را نیز انجام داده‌ایم و بخش کوچکی از اقدامات مانند زیباسازی فضای سبز را هم عمداً گذاشته‌ایم برای چند روز باقی‌مانده که گل‌ها شور و نشاط بیشتری داشته باشند.

تشکیل کارگروه امنیتی ویژه برای مراقبت از مهمانان اجلاس

مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) عنوان کرد: در حوزه امنیتی هم تدابیر خوبی اندیشیده‌ایم و همان‌طور که می‌دانید امید دشمنان به این بود که این اجلاس به میزبانی ایران برگزار نشود. مسائل امنیتی فرودگاه به‌ صورت ویژه پیگیری شد و کارگروه امنیتی‌ نیز تشکیل دادیم و همه اقدامات لازم انجام شده است.

وی در ارتباط با اقدامات صورت گرفته در کارگروه‌های امنیتی گفت: اموری مانند تاریخ تعطیل کردن کارگاه‌های ساختمانی و پارکینگ‌های طبقاتی، نحوه شناسایی مهمانان، شناسایی و خنثی‌‌سازی بمب و ... انجام شده است.

درخواست دهقان از مسئولان ری

دهقان در ادامه تأکید کرد: ما به‌عنوان یکی از دستگاه‌های اجرایی از نظر موقعیت جغرافیایی در شهرستان ری قرار داریم و آمادگی 100 درصدی خود را برای پذیرایی از مهمانان اعلام می‌کنیم و از مسئولان این شهرستان نیز درخواست داریم که توجه ویژه‌ای به این فرودگاه داشته باشند تا بتوانیم به بهترین وجه میزبان سران کشورهای عضو اجلاس غیرمتعهدها باشیم.

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول