اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

یک سوم مساجد اردبیل دارای روحانی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: در حال حاضر تنها یک سوم مساجد استان اردبیل دارای روحانی بوده و از این فرصت و نعمت اهالی استفاده می‌‌کنند.

یک سوم مساجد اردبیل دارای روحانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده صبح امروز هم زمان با روز جهانی مسجد و در مراسم گرامیداشت این روز در اردبیل اظهار داشت: در تمام ادیان جایگاه مسجد و اعتقاد به عمران و آبادانی آن جایگاهی خاص و مشخص است به طوری که در آرزوهای دینی ما مساجد از ظرفیت بی‌نظیر برخوردار هستند.

وی گفت: در دین اسلام سه موضوع زمان، مکان و اشخاص از اهمیت خاصی برخوردار است به طوری که هر فرد یا هر مکان و زمان با توجه به ظرفیت و شایستگی‌هایی که در آن وجود دارد ارزش و بهایی مضاعف پیدا می‌کند.

این مسئول بیان داشت: در روی زمین هیچ مکانی به مانند مسجد دارای شان و ارزشمندی نیست و در بین خاک و زمین نیز بالاترین و والاترین ارزش و قداست به مسجد و خانه خدا داده شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل جایگاه مسجد و حضور در آن را همپای بهشت توصیف کرد و افزود: کسی که در مسجد حاضر می‌شود در حقیقت خداوند متعال را ملاقات می‌کند به طوری که از قدیم‌الایام رسم بوده است حاضران از مسجد اغلب از سمت راست وارد خانه خدا شده  و در وصفی توصیف ناپذیر حال و هوای معنوی پیدا می‌کنند.

ستوده تصریح کرد: در قداست مسجد همین بس که مومنان مسلمان زمانی که به سمت قبله می‌نشینند به اذن الهی آرامش و اطمینان خاطری برای حاضران در مسجد حاصل می‌شود که گاه انسان در صعود به بالاترین مرتبه و جایگاه تمام مادیات را زیر پا می گذارد.

این مسئول از مسجد به عنوان عنصر و عامل صعود بشر یاد کرد و گفت: بر همین اساس بوده است که معراج نبی مکرم اسلام نیز از مسجد آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اعلام اینکه در استان اردبیل یک‌هزار و 870 مسجد وجود دارد، اظهار داشت: اگر چه اغلب مساجد ما از داشتن امام جماعت محروم هستند اما درب این مساجد چه در روستاها و چه در شهرها در اوقات شرعی برای نمازگزاران باز است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول