اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون علمی و فن‌آوری رئیس‌جمهور:

بنیاد ملی نخبگان مولود نگرش رهبری به عرصه علمی کشور است

خبرگزاری فارس: معاون علمی و فن‌آوری رئیس‌جمهور بنیاد ملی نخبگان را مولود نگرش جدید به عرصه علم و فن‌آوری کشور دانست که رهبر معظم انقلاب اسلامی معمار آن هستند.

بنیاد ملی نخبگان مولود نگرش رهبری به عرصه علمی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، نسرین سلطانخواه ظهر امروز در مراسم آغاز به کار جشنواره و نمایشگاه نوآوری و شکوفایی منطقه‌ای زاگرس در سنندج، اظهار کرد: دهه اول انقلاب را اگر دهه توسعه آموزش قلمداد کنیم، فراگیر شدن آموزش عمومی در کشور شکل گرفت و به یمن هدف‌گذاری در این زمینه رشد باسوادی در کشور محقق شد.

به گفته وی، گسترش مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها در دهه دوم انقلاب هدف‌گذاری شد که تعداد مراکز با رشد قابل‌توجهی مواجه شدند.

سلطانخواه خاطرنشان کرد: در دهه سوم انقلاب هم پژوهش و کاربردی کردن تولید علم در اولویت قرار گرفت که نتیجه آن کسب رتبه‌های برتر علمی است که از سوی مراکز مستند بین‌المللی اعلام می‌شود.

به گفته رئیس بنیاد ملی نخبگان، در این دهه از انقلاب اسلامی باید چرخه پشتیبانی و حمایت برای به نتیجه رساندن پژوهش‌ها و حاصل دستاوردهای نخبگان کشور به منظور تجاری‌سازی و ثروت‌آفرینی مدنظر قرار داد.

وی بنیاد ملی نخبگان را مولود نگرش جدید دانست که رهبر معظم انقلاب اسلامی معمار آن هستند و گفت: معظم‌له بر تجاری‌سازی و توجه به فن‌آوری‌های علمی در طول این دهه تاکید دارند.

سلطانخواه یادآور شد: دیدار‌های اختصاصی سالانه مقام معظم رهبری با نخبگان و استعدادهای برتر مؤید تاکید ایشان بر نخبه‌پروری و توجه به استعدادهای برتر است که بنیاد نخبگان هم در این مسیر حرکت خواهد کرد.

وی خواستار نگاه چند لایه‌ای به اهداف علم و فن‌آوری شد و افزود: با این دید بازیگران جدیدی وارد این عرصه شده و ظهور و بروز پیدا می‌کنند و در آن صورت توسعه علم و فن‌آوری امکان‌پذیر خواهد بود.

معاون علمی و فن‌آوری رئیس‌جمهور ورود بدنه اجتماعی مردم به عرصه علمی را لازمه موفقیت در عرصه علم و فن‌آوری دانست و بر تبدیل این موضوع به عنوان گفتمان غالب جامعه برای رسیدن به اهداف تاکید کرد.

وی توجه به اختراعات و نوآوری را زمینه‌ای مثبت برای نفوذ علم به بدنه جامعه خواند و گفت: اختراع و نوآوری مختص دانشگاه‌ها و مراکز علمی نیست بلکه امکان اختراع برای هر فردی از هر قشری دور از انتظار نیست.

سلطانخواه برپایی جشنواره‌های استانی و منطقه‌ای اختراعات و نوآوری‌ها را از برنامه‌های بنیاد نام برد که در مناطق مختلف کشور برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در این جشنواره‌ها علاوه بر نمایش اختراعات، زمینه‌ای برای جذب حمایت‌های لازم به منظور تکامل سیر ایده و اختراع فراهم می‌شود که جدای از نخبگان، سرمایه‌گذاران هم از آن منتفع می‌شوند.

سلطانخواه خاطرنشان کرد: بنیاد در این مسیر به عنوان یک پل ارتباطی عمل کرده و مخترعان را برای رسیدن محصولات به تولید انبوه به سرمایه‌گذاران متصل می‌کند.

معاون علمی و فن‌آوری رئیس‌جمهور یادآوری کرد: در جشنواره ملی سال 88 قراردادهایی به ارزش 3.6 میلیارد تومان با مخترعان منعقد شد که این رقم در بعد از جشنواره 89 به 10 میلیارد تومان و از دهه فجر 90 تاکنون به 14 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد به دنبال راه‌اندازی بنیادهای استانی و فعالیت آنها و همچنین برگزاری جشنواره‌های مختلف، مسیر تبدیل ایده به عمل و مرحله تجاری‌سازی آن با شتاب بیشتری طی شود.

انتهای پیام/ی10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول