اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

23 شهریور در تالار بزرگ وزارت کشور صورت می‌گیرد

برگزاری گلریزان برای جلب مشارکت خیران در بازسازی مناطق زلزله‌زده

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: همایش گلریزان برای جلب مشارکت خیران در بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان، روز پنجشنبه 23 شهریور در تالار بزرگ کشور با حضور خیران داخل کشور و ایرانیان مقیم خارج از کشور برگزار می‌شود.

برگزاری گلریزان برای جلب مشارکت خیران در بازسازی مناطق زلزله‌زده

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی در جلسه مسئولان استان با اعلام این خبر، بر ساماندهی کمک‌های نقدی و غیرنقدی اقشار مختلف مردم و هدایت آنها در مسیر صحیح تاکید و خاطرنشان کرد: اکنون مردم و خیرین برای کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده به نهادهای مختلف مراجعه می‌کنند که این امر مدیریت کمک‌ها را دشوار کرده و موجب پراکندگی اقدامات این نهادها می‌شود.

علیرضابیگی تصریح کرد: لازم است که کمک‌های مردمی در یک ستاد متمرکز ساماندهی شده و برای اثرگذاری بیشتر در مسیر درست هدایت شود.

وی با تاکید بر استمرار مشارکت مردم در کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده استان، اظهار داشت: همان‌طور که مقام معظم رهبری نیز در بازدید از این مناطق تاکید کردند نباید از مردم اعلام بی‌نیازی شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: باید توان مردم را در این موضوع به صحنه بیاوریم و به این وسیله خواسته رهبر انقلاب را مبنی بر اینکه حادثه زلزله باید به سکوی پرش برای عمران و آبادانی منطقه تبدیل شود، جامه عمل بپوشانیم.

وی در ادامه با اشاره به لزوم جلب مشارکت خیران در امر بازسازی مناطق زلزله‌زده از برگزاری همایش گلریزان در این زمینه خبر داد و گفت: این همایش روز پنجشنبه 23 شهریور در تالار بزرگ وزارت کشور با حضور خیران داخل کشور و ایرانیان مقیم خارج از کشور برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی تجربه خوبی در استفاده از مشارکت خیرین دارد، افزود: این استان ظرفیت بسیار بالایی در پیشبرد امور با همراهی خیرین دارد و همایش گلریزان نیز با بهره‌گیری از این ظرفیت باید شایسته نام آذربایجان برگزار شود.

علیرضابیگی هدف از برگزاری این همایش را ساماندهی کمک‌های مردم و خیرین عنوان کرد و افزود: مسئولیت دبیرخانه این همایش به عهده معاونت برنامه‌ریزی استانداری است و باید در مدت باقیمانده تا برگزاری آن تمهیدات لازم برای حضور خیرین داخل و خارج کشور فراهم شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار، مدیران کل امور اقتصادی و دارایی، نوسازی مدارس، کمیته امداد، ورزش و جوانان، صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی و فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه رییس و دبیر مجمع خیرین استان از جمله مدیران حاضر در این جلسه بودند.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول