اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش خبرنگار فارس از خدمات ارزشمند دولت در روستاهای دور‌افتاده کرمان

وقتی که دولت دشت «خشک» ‌را به «‌بهشت» تبدیل می‌کند

خبرگزاری فارس: دولت نهم و دهم با اقدامات ارزشمند خود روستاهای ریگان را از زیر شاخ و برگ‌های درختان خارج کرده و بهشتی زیبا برای آنها فراهم ساخته است.

وقتی که دولت دشت «خشک» ‌را به «‌بهشت» تبدیل می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان روستای فردوس روستایی با 150 خانوار جمعیت است که ساکنان آن به دلیل خشکسالی‌های پی در پی در مناطق عشایری 13 سال پیش به این منطقه مهاجرت کردند و با استقرار در این منطقه با ساختن خانه‌هایی از شاخ و برگ‌های درختان زندگی خود را سپری کردند.

اما این منازل به اصطلاح محلی "پیشی" دوام زیادی نداشتند با کوچک‌ترین نسیم و یا توفانی کاملا از بین می‌رفت و با کوچک‌ترین سهل‌انگاری تبدیل به خاکستر می‌شد، ساکنان این روستا وضعیت اسفباری داشتند، اما با تلاش‌های دولت این روستا از زیر شاخ و برگ‌های درختان خارج و اکنون تبدیل به روستای فردوس شده است.

اکنون مردم این روستا خدمات دولت را احساس می‌کنند و خوشحال هستند که در چنین جامعه‌ای با حمایت دولت‌مردان زندگی می‌کنند.

دولت ما را از خانه‌های با شاخ و برگ درختان نجات داد

بجار دستیارحقیقی از ساکنان روستا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان گفت: با خشک شدن چشمه‌سارهایمان در مناطق عشایری به این منطقه کوچ کردیم و در این جا ساکن شدیم و دولت خدمات ارزنده‌ای برای ما انجام داده است که از همه آنها تقدیر و تشکر می‌کنیم.

زهرا دستیافته می‌گوید: واقعا زندگی اسفبار و سختی در این خانه‌های پیشی داشتیم و با وحشت آتش‌سوزی و یا توفان با استرس در آنها زندگی می‌کردیم.

رضا گرگندی نیز گفت: در این منطقه نه آب بود نه برق، دشتی خالی بود، اما اکنون تبدیل به بهشت شده به طوری که برای ما برق‌رسانی، ساخت منزل، مسجد و مدرسه برای بچه‌های ما صورت گرفته است و از نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت‌مردان کمال تقدیر و تشکر را داریم.

احمد حقیقی نیز یکی دیگر از ساکنان این روستا اظهار داشت: اگر دولت به ما کمک نمی‌کرد، اکنون چنین خانه‌های مستحکمی نداشتیم دولت با ساخت خانه‌های مستحکم ما را از خانه‌هایی که با شاخ و برگ درختان ساخته بودیم، نجات داد و اکنون با کمال آسودگی در این منازل زندگی می‌کنیم.

 

زدودن غبار محرومیت از چهره روستاهای ریگان

محمد برزنگ فرماندار ریگان نیز با تبریک هفته دولت در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: شهرستان ریگان شهرستان نوپایی است و مشکلات خاص خود را دارد، اما با تلاش‌های دولت گرد و غبار محرومیت از چهره روستاهای این شهرستان در حال زدودن است.

وی افزود: بعد از ارتقا به شهرستان کارها و خدمات خوبی توسط دولت در این شهرستان انجام شده است که از جمله آن اقدامات صورت گرفته در روستای فردوس ریگان است.

فرماندار ریگان تصریح کرد: خشکسالی‌های پی در پی در مناطق عشایری و به دنبال آن خشک شدن چشمه‌سارها در این مناطق سبب شد که زندگی به سختی انجام شود، ساکنان این مناطق به روستای فردوس آمدند و در این نقطه ساکن شدند.

ساخت 80 واحد مسکونی مقاوم برای ساکنان روستای فردوس

برزنگ افزود: با استقرار یافتن در این روستا منازلی از شاخ و برگ درختان ساختند که زندگی اسفباری در آنها داشتند و با کوچک‌ترین سهل‌انگاری تمام زندگی آنها نابود می‌شد، اما با تلاش‌های دولت اقدامات خوبی در این روستا صورت گرفت از جمله ساخت 80 واحد مسکونی مقاوم که تعدادی از آنها آماده و تعدادی دیگر در حال ساخت است.

وی عنوان کرد: آبرسانی به این روستا آغاز و کانال‌ها حفر و لوله‌گذاری انجام شده و به زودی آب این روستا با اعتبار 120 میلیون تومان تامین می‌شود.

فرماندار ریگان گفت: یکی از مشکلات روستا نبود مدرسه بود که با کمک اداره آموزش و پرورش عشایری شرق استان یک مدرسه در این روستا ساخته شد که مهر ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

برزنگ افزود: یک باب مسجد توسط دفتر آیت‌الله سیستانی و کمک مردم در این روستا ساخته شده که سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ساکنان آن دام‌های خود را بر اثر خشکسالی از دست داده بودند و شغلی نداشتند، هشت حلقه چاه توسط عشایر در این روستا احداث و اکنون در حال کار کشاورزی هستند.

..................................

گزارش از موسی ملائیان

..................................

انتهای پیام/ش10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول