اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش نیشابور:

قلب ریاضیات کشور در نیشابور می‌تپد

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش نیشابور گفت: علم ریاضی به برکت خانه ریاضیات در بین دانش‌آموزان نیشابوری گسترش یافته است و امروز قلب ریاضی کشور در نیشابور می‌تپد.

قلب ریاضیات کشور در نیشابور می‌تپد

محمدیوسف سپهری‌راد در حاشیه مراسم افتتاحیه مجمع عمومی شورای خانه‌های ریاضیات ایران در تالار شهید عابد نیشابور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: بین 700 تا هزار نفر از دانش‌آموزان در کلاس‌های خانه ریاضیات شرکت می‌کنند و با مفاهیم عملی این رشته آشنا می‌شوند.

وی افزود: مسابقات متنوع و روش‌های جدید یادگیری ترس از ریاضی را برای دانش‌آموزان نیشابوری به حداقل رسانده است.

رئیس آموزش و پرورش نیشابور از برگزاری مسابقات ریاضی در دو سال متمادی در نیشابور خبر داد و گفت: در سال 91ـ90 برای اولین بار مسابقات کانگورو در نیشابور برگزار شد که با استقبال فراوان دانش‌آموزان رو به رو شد.

وی اظهار تأسف کرد: آموزش و پرورش توان برگزاری مسابقه برای تمامی دانش‌آموزان متقاضیان را نداشته است.

رئیس آموزش و پرورش نیشابور اصلی‌ترین منبع نرم‌افزاری خانه ریاضیات را آموزش و پرورش معرفی و اظهار امیدواری کرد: خانه ریاضیات نیشابور به جایگاه و پیشرفت‌های بهتری دست پیدا کند.

وی گفت: اعضای خانه ریاضیات نیشابور بدون دریافت هیچ‌ گونه حق‌الزحمه و فقط با عشق فعالیت می‌کنند.

رئیس آموزش و پرورش نیشابور ادعا کرد: در کنکور سه سال گذشته بیش از 300 رتبه زیر هزار توسط دانش‌آموزان این شهرستان کسب شده است.

رئیس هیئت مدیره شورای خانه‌های ریاضیات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: 26 خانه ریاضیات عضو این شورا هستند که 10 عضو پیوسته و 16 عضو غیر وابسته و 200 هزار نفر عضو هستند.

محمدرضا انتظاری افزود: امیدورایم تا دو سال آینده در تمام شهرهای ایران خانه‌های ریاضیات فعال داشته باشیم.

وی خواستار توجه و کمک فکری، مادی و معنوی به خانه‌های ریاضیات کشور شد و اظهار داشت: توسعه علم ریاضی و توجه به مبناهای توسعه و پیشرفت کشور است.

رئیس هیئت مدیره شورای خانه‌های ریاضیات ایران خاطرنشان کرد: خانه‌های ریاضیات در آشنایی جوانان و نوجوانان با تاریخ ریاضیات و کاربردهای آن برای اشاعه علوم ریاضی و ایجاد امکانات لازم برای آموزش‌های غیر رسمی در راستای پرورش و شکوفایی بیش از پیش استعداد‌ها و خلاقیت‌های آن موثر بوده است.

وی عمده فعالیت‌های انجام شده توسط خانه‌های ریاضیات را ایجاد کتابخانه، وب‌سایت، سایت، نمایشگاه‌های ریاضیات تکنولوژی اطلاعات، برگزاری کارگاه‌ها به صورت بازی و سرگرمی برای دانش‌آموزان پیش‌دبستانی و کارگاه‌های آموزشی برای دانش‌آموزان، دانشجویان و اساتید معرفی کرد.

رئیس هیئت مدیره شورای خانه‌های ریاضیات ایران تصریح کرد: کارگاه طراحی و ساخت وسایل آموزشی، گفت‌وگوهای علمی دانشجویان و دانش‌آموزان، ارتباط با مجامع بین‌المللی و کارآفرینی از دیگر فعالیت‌های خانه‌های ریاضیات است.

وی یادآور شد: خانه ریاضیات ایران رتبه اول در میان 265 انجمن علمی عضو کمیسیون انجمن‌های علمی ایران را در سال 89 کسب کرده است و در سال 90 نیز هنوز اعلام نشده که امیدواریم این مقام را دوباره کسب کنیم.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول