اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین روز از هفته دولت

نمایشگاه دستاوردهای دولت در خوزستان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: در نخستین روز از هفته دولت و به عنوان نخستین برنامه از ویژه برنامه‌های خوزستان در این هفته، نمایشگاه دستاورد‌ها و عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان افتتاح شد.

نمایشگاه دستاوردهای دولت در خوزستان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، در نشست خبری که پیش از افتتاح این نمایشگاه شامگاه پنجشنبه برگزار شد، استاندار خوزستان گفت: در این نمایشگاه عملکرد 30 دستگاه اجرایی که فعالیت‌های ملموس تری داشتند، حضور دارند.

سید جعفر حجازی با اشاره به اینکه رویکرد دستگاه‌ها در این نمایشگاه عرضه عملکرد دولت از سال‌های 85 تا کنون بوده، تصریح کرد: هرچند با این دستاورد‌ها همه مشکلات مردم حل نشده اما دولت خستگی ناپذیر تلاش کرده در همه بخش‌ها همت خود را به کار گیرد.

 

*افتتاح 761 طرح در هفته دولت

نماینده عالی دولت در خوزستان تعداد طرح‌هایی را که در هفته دولت در استان به بهره برداری می‌رسند، 761 طرح با ارزش ریالی 511 میلیارد تومان عنوان کرد که در مجموع به 5 هزار و 58 فقره شغل منجر خواهند شد.

حجازی از جمله این طرح‌ها را احداث بندر بوخضیر شادگان از مصوبات سفرهای دولت به استان ذکر کرد و گفت: پیش از این، طرح بندر دورق مطرح بود اما با مطالعاتی که مشاور انجام داد مشخص شد از نظر عملیاتی در مسیر اجرای آن مشکلات و گره‌های زیادی وجود دارد از این رو، بندر بوخضیر به عنوان جایگزین انتخاب و اجرا شد که بدین ترتیب آرزوی دیرینه مردم منطقه برآورده شده و موجب رونق اقتصادی شادگان خواهد شد.

به گفته وی، طرح‌های اجرا شده از سوی سازمان بنادر خوزستان در بندر امام، آبادان و خرمشهر با 83 میلیارد تومان، رقم قابل توجهی از اعتبارات پروژه‌های هفته دولت امسال را به خود اختصاص داده‌اند.

حجازی بیشترین میزان سرمایه گذاری طرح‌های امسال مربوط به هفته دولت را متعلق به شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با 165 میلیارد تومان دانست و افزود: بیشترین سرمایه گذاری تخصصی برق در دوره دولت‌های نهم و دهم در خوزستان با رقم 11 هزار و یک صد میلیارد تومان انجام شده و با اجرای پست‌ها و خطوط انتقال، به جایی رسیده‌ایم که با روند کنونی توسعه استان تا 25 سال آینده مشکل چندانی در این بخش نخواهیم داشت.

وی در ادامه، 115 طرح بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با رقم 45 میلیارد و 500 میلیون تومان مربوط به طرح‌های هادی و بهسازی روستا‌ها، 204 طرح مخابراتی در راستای افزایش ضریب نفوذ تلفن ثابت و همراه، 59 طرح جهاد کشاورزی، 86 طرح راه و شهرسازی را از دیگر پروژه‌هایی عنوان که در هفته آینده افتتاح می‌شوند.

حجازی همچنین گفت: 30 باب مدرسه ساخته شده توسط اداره کل نوسازی مدارس خوزستان آماده بهره برداری است و تا پایان شهریورماه و پیش از بازگشایی مدارس، 70 باب مدرسه دیگر به آموزش و پرورش خوزستان تحویل داده می‌شود.

 

*73 پروژه مهر ماندگار

استاندار خوزستان از تصویب و قطعی شدن 68 پروژه بزرگ استان در فهرست مهر ماندگار خبر داد و گفت: پنج طرح دیگر نیز در دستور کار است که پس از حل مشکلات ارزی، امیدواریم در زمره پروژه‌های مهر ماندگار قرار گیرند.

به گفته حجازی، اعتبار کل 73 پروژه مهر ماندگار خوزستان 12 هزار میلیارد تومان است که بخشی از آن از طریق فاینانس (اعتبار ارزی) و بخش دیگر از اعتبارات دولتی تأمین خواهد شد.

وی از جمله این پروژه‌ها را قطعه‌ای از آزاد راه پل زال-اندیمشک در محدوده خوزستان ذکر کرد که با سرمایه گذاری 120 میلیارد تومانی وزارت راه و شهرسازی و 120 میلیارد تومان توسط سرمایه گذار تا پایان دولت دهم اجرا و بهره برداری می‌شود.

 

*مقایسه

نماینده دولت در خوزستان در ادامه به دفاع از عملکرد دولت‌های نهم و دهم به ویژه در سال‌های 85 تاکنون پرداخت و گفت: در این مدت 32 هزار و 487 پروژه در خوزستان به اتمام رسید که ارزش آنها 14 هزار و 800 میلیارد تومان است.

حجازی آمارهای مقایسه‌ای از عملکرد دولت‌های مختلف در سال‌های پس از پیروزی انقلاب ارائه کرد و گفت: در شاخص آبرسانی و برخورداری روستا‌ها از آب لوله کشی تا سال 57، تنها 258 روستا در خوزستان از این نعمت برخوردار بودند، در سال 84 یعنی نخستین سال فعالیت دولت احمدی‌نژاد یک هزا رو 217 روستا در استان و در سال جاری 2 هزار و 965 روستا از آب سالم بهداشتی بهره‌مند هستند.

وی تصریح کرد: هنوز روستاهای 20 خانوار و کمتر از آنکه فاقد آب لوله کشی هستند در استان وجود دارند که بیشتر در حاشیه زاگرس واقع‌اند و با تانکر آبرسانی می‌شوند یا از چشمه استفاده می‌کنند.

استاندار خوزستان در مورد برق رسانی و برخورداری روستا‌ها از شبکه برق نیز آماری ارائه داد و گفت: در سال 57 تعداد 305 روستا و در نخستین سال فعالیت دولت نهم 2 هزار و 817 روستای استان برق دار بودند این در حالی است که هم اکنون در سال جاری 3 هزار و 561 روستا از این نعمت برخوردارند.

حجازی درمورد بهره‌مندی روستا‌ها از شبکه گاز اظهار داشت: تا سال 57 هیچ روستایی در استان خوزستان شبکه گاز نداشت اما آمار 61 روستای برخوردار از گاز در سال 84، اکنون با رشد قابل توجه به یک هزار و 180 روستا در سال 91 افزایش یافته است.

به گفته وی، هم اکنون 60 شهر در خوزستان از شبکه گاز شهری بهره‌مند هستند و تنها تعداد معدودی شهر در اندیکا و سردشت دزفول گازرسانی نشده‌اند که با قراردادی که اخیرا توسط شرکت گاز استان منعقد شده تا پایان دولت دهم شهر بدون گاز در خوزستان نخواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، پس از نشست خبری استاندار، نمایشگاه دستاوردهای دولت در حوزه ادارات و دستگاه‌های اجرایی مختلف استان در دو سالن نمایشگاه بین المللی خوزستان افتتاح شد. این نمایشگاه تا پنجم شهریورماه هر روز عصر‌ها از ساعت 18 تا 22 پذیرای بازدید کنندگان است.

انتهای پیام/ش10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول