اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت

کارت بلیط الکترونیکی اتلاف یا صرفه‌جویی در وقت

خبرگزاری فارس: کارت بلیط الکترونیکی از مزایای فراوانی برخوردار است ولی شارژ این کارت‌ها رکن اساسی محسوب می‌شود اگر با مشکل مواجه شود نه تنها در وقت شهروندان صرفه‌جویی نمی‌شود، بلکه زمان آنها را هدر می‌دهد.

کارت بلیط الکترونیکی اتلاف یا صرفه‌جویی در وقت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مزایای کارت بلیط الکترونیکی اتوبوس بر فردی پوشیده نیست به عنوان مثال کارت بلیط به عنوان کیف پول الکترونیکی از چاپ و تبادل سکه و اسکناس‌های آلوده جلوگیری کرده و مردم با خرید یک عدد از این کارت‌ها می‌توانند سال‌های فراوان از پرداخت الکترونیکی کرایه بهره‌مند شوند.

رعایت بهداشت و حفظ سلامتی رانندگان و مسافرین، کاهش هزینه‌های چاپ و توزیع بلیط و استخراج دقیق آمار مسافر جابه‌جا شده از جمله دیگر مزایای کارت بلیط الکترونیکی است.

جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان یکی از ارکان اساسی تشویق‌کننده شهروندان برای استفاده از کارت بلیط الکترونیکی است. زمانی که شهروندی برای شارژ کارت بلیط الکترونیکی مراجعه می‌کند و به صورت بارهای متوالی با عدم ارتباط با مرکز مواجه می‌شود نوعی دلسردی در استفاده از این کارت برای وی به وجود می‌آید بنابراین آلودگی تبادل پول و انتظار برای دریافت بقیه پول را بر این کارت‌ها ترجیح می‌دهد.

یکی از لوازم اجرایی کارت بلیط الکترونیکی در دسترس بودن باجه‌های شارژ است تا شهروندان بدون هیچ دغدغه‌ای بتوانند این کارت‌ها را شارژ کرده و به صورت مستمر به استفاده از آنها بپردازند.

اگر شهروندان برای شارژ یک کارت بلیط مجبور به طی مسیری شوند که مسیر معمول آنها نبوده و به دلیل عدم برقراری ارتباط با مرکز، امکان شارژ کارت بلیط برای آنها فراهم نشود این امر نه تنها شهروندان را در استفاده از کارت بلیط تشویق نمی‌کند بلکه سبب انصراف آنها در استفاده از این کارت‌ها می‌شود.

به عنوان مثال ساعات ابتدایی صبح یکی از مواردی است که شهروندان پیش از حضور در محل کار برای شارژ این کارت‌ها اقدام می‌کنند که بیشتر مواقع به گفته باجه‌دار به دلیل نداشتن ارتباط با مرکز، امکان شارژ کارت بلیط وجود ندارد.

باجه ابتدای خیابان شهدا نیز در اغلب موارد به ویژه در ساعات ابتدایی روز بسته است.

بنابراین شایسته است پیش از اجبار خرید کارت بلیط تمهیداتی برای شهروندان فراهم شود که کارت بلیط پیش از آنکه سبب سختی و بروز مشکل برای آنها شود، سبب آسانی امور آنها و نوعی صرفه‌جویی در زمان آنها شود، نه اینکه زمان مفید آنها را هدر دهد.

-----------------------------------------

یادداشت: ایمن‌سادات موسوی‌نژاد

---------------------------------------

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول