اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

200 طرح کشاورزی، تولید و خدماتی در لرستان به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: هم‌زمان با هفته دولت 202 طرح کشاورزی، تولید و خدماتی در بخش‌های مختلف کشاورزی استان به بهره‌برداری می‌رسد.

200 طرح کشاورزی، تولید و خدماتی در لرستان به بهره‌برداری می‌رسد

اسحاق طاهری‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد گفت: برای اجرای این طرح‌ها در مجموع بیش از 166 میلیارد و 550 میلیون ریال هزینه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان میزان اشتغال‌زایی این طرح‌ها را 290 نفر عنوان کرد و گفت: یک هزار و 275 خانوار از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

طاهری‌مقدم تصریح کرد: بیشترین تعداد این طرح‌ها با 157 مورد در حوزه آب و خاک به منظور آبیاری مکانیزه 2 هزار و 131 هکتار از اراضی کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: این طرح‌ها در حوزه‌های آب و خاک، دام و طیور، باغبانی، منابع طبیعی، شیلات و امورعشایری اجرا شده‌اند.

طاهری‌مقدم به بحث شیر در لرستان اشاره کرد و یادآور شد: سالانه 370 هزار تن شیر خام در استان تولید می‌شود که برای افزایش این مقدار تبدیل دام‌های سبک به سنگین برای دامداران استان توجیه اقتصادی داشته و باید این امر به عنوان یک نیاز انجام گیرد.

وی افزود: یکی از سیاست‌های کلی دولت و به تبع آن سازمان جهاد کشاورزی استان حمایت همه‌جانبه از تولید کنندگان استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: چرخه تولید شیر باید در صدد افزایش کیفیت شیر تولیدی استان باشد و بار میکروبی شیر را نیز پایین نگه دارد.

سازمان جهاد کشاورزی لرستان در ادامه به بحث آبیاری تحت فشار اشاره کرد و گفت: به ازای هر هکتار 35 میلیون ریال کمک بلاعوض در رابطه با طرح آبیاری در اختیار کشاورزان قرار می‏دهد.

وی اظهار داشت: تاکنون استقبال کشاورزان در این رابطه مطلوب بوده و با توجه به بحث خشک‌سالی در این شهرها و سراسر استان، طرح اجرای سیستم آبیاری نوین از جمله طرح‌های موفق و برجسته استان به شمار می‌رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: در حال حاضر 25 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در شهرهای مختلف به سیستم‌های آبیاری نوین مجهز شده است.

طاهری‌مقدم گفت: سال گذشته 2 هزار و 393 هکتار و امسال نیز هزار و 696 هکتار از اراضی استان به سیستم آبیاری تحت فشار، قطره‏ای و بارانی تجهیز شده‏اند.

از مجموع 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی لرستان 600 هزار هکتار دیم و مابقی آبی است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول