اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار چرام:

حفظ بیت‌المال در گرو برپایی امر به معروف و نهی از منکر است

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار چرام گفت: امر به معروف و نهی از منکر تنها محدود به موضوعات اخلاقی نیست بلکه حفظ بیت‌المال نیز در گرو برپایی این دو فریضه الهی است.

حفظ بیت‌المال در گرو برپایی امر به معروف و نهی از منکر است

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، فرج‌الله باقریان عصر شنبه در جمع خبرنگاران با بیان نقش کلیدی امر به معروف و نهی از منکر در سالم‌سازی محیط ادارات اظهار داشت: نگاه کارکنان به کار و اشتغال در جلوگیری از فساد بسیار مهم است.

وی افزود: همه کارکنان باید به کار و مسئولیت خود به چشم امانت نگاه کنند و در دیدگاه اسلامی کار امانت است.

باقریان دو عنصر امر به معروف و نهی از منکر را ضامن ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد دانست و عنوان کرد: تقوای جمعی در مبارزه با فساد بسیار مهم است و همه باید نسبت به بدی واکنش نشان دهیم و حساس باشیم.

این مسئول با بیان اینکه نگرش اجتماعی عاملی مهم در پیشگیری از فساد است، گفت: برای حفظ سلامت جامعه باید به کار جمعی باور داشته باشیم و برای آن شخصیت و جایگاه قائل بوده و همچنین به منافع آن بیاندیشیم.

باقریان تصریح کرد: تاکید بر روی امر به معروف و نهی از منکر در ادارات زیاد است زیرا از فرمایشات مقام معظم رهبری بوده که ترویج آموزه‌های دینی از مصوبات شورای شهرستان‌ها باشد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه رئیس یک اداره باید در اداره خود از همه چیز آگاه باشد، متذکر شد: یک مدیر می‌تواند در راستای بهبود شئون اسلامی تلاش کند و اگر مشکلی از دید وی غیر قابل حل بود، گزارش دهد تا در اسرع وقت بررسی شود.

وی در ادامه اضافه کرد: در ادارات کل استان مجموعه‌ای از پوسترها و تراکت‌ها در ارتباط با امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب وجود دارد که باید آنها را تهیه و در ادارات شهرستان نصب کرد.

معاون فرماندار شهرستان چرام با بیان اینکه تذکر زبانی همواره باید مدنظر قرار گرفته شود، خاطرنشان کرد: قرار است کلاس‌هایی در این رابطه برگزار شود که سطح آگاهی مربوط به امر به معروف و نهی از منکر را در کارمندان بالا ببرد.

باقریان عامل درونی و بیرونی را دو مؤلفه مهم در سلامت افراد دانست و اذعان کرد: این مهم به سلامت نظام اداری منجر می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: عامل درونی همان ایمان و باور دینی و عامل بیرونی شامل نظارت از جمله امر به معروف و نهی از منکر است.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول