اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد گیلان خبر داد

حضور 152 نفر در طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه آزاد رشت

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد گیلان از حضور 152 نفر شرکت کننده در طرح ضیافت اندیشه اساتید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت خبر داد.

حضور 152 نفر در طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه آزاد رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام علی کریمیان صبح امروز در مراسم افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه اساتید که به مدت چهار روز به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار می‌شود، با اشاره به ضرورت برگزاری نشست‌ها و جلسات اساتید در طول ترم اظهار کرد: حضور اساتید در طرح ضیافت اندیشه می‌تواند موجب ارتقای آگاهی اساتید در زمینه‌های مبحث معرفت شناسی، فلسفه سیاسی، فلسفه علم و دیگر مباحث و گفتمان‌هایی مانند آن شود.

وی با بیان اینکه 81 نفر از افراد شرکت کننده در این طرح از دانشگاه آزاد واحد رشت هستند، افزود: در این طرح تعداد 53 نفر از واحد لاهیجان، پنج نفر از واحد آستارا، پنج نفر از واحد صومعه‌سرا، یک نفر از واحد محقق اردبیلی، یک نفر از واحد انزلی، یک نفر از واحد لنگرود، دو نفر از دانشگاه گیلان و دو نفر دیگر نیز از مرکز سما رشت شرکت کرده‌اند.

این مسئول درباره عمده‌ترین هدف برگزاری این طرح در دانشگاه‌ها بیان کرد: بسیاری از اساتید شرکت کننده در این طرح نیازی به کسب گواهی آن برای ارتقای علمی خود ندارند بلکه نیاز به مجالست‌ها و اظهارنظر در بحث و گفت‌وگوها برای ارتقا و پیشرفت جامعه و دانشگاه آنها را گردهم جمع کرده است به طوری که برای اسلامی شدن  هر چه بیشتر دانشگاه به مبانی فکری و ساختار رفتاری آن مبحث مورد نظر می‌پردازند.

وی با اشاره به اهمیت تحول در علوم انسانی به ویژه در دانشگاه‌ها اذعان کرد: اینکه یک دانشگاه چقدر توانسته است خود را در مباحث علمی به مبانی علوم انسانی نزدیک کند موجب ایجاد تحول می‌شود زیرا ممکن است بشود به سادگی اعتراف کرد که دانشگاه‌های ما اسلامی شده و نقاط تلاقی با مبانی اسلامی دارند اما این نقطه تلاقی در واقعیت بسیار کم و کوچک هستند.

کریمیان با انتقاد از اینکه چرا یک استاد دانشگاه باید دارای مدرک تافل زبان انگلیسی باشد در حالی که با قرآن و زبان و فرهنگ خود به خوبی آشنایی ندارد تا بتواند به مدارج عالی‌تر دست یابد، گفت: امروزه ماخذ آثار و مقالات اساتید ما کمتر از منابع غنی و عظیم اسلامی استخراج می‌شود که این امر نیازمند بررسی و آسیب‌شناسی است.

وی ساده‌ترین قسمت این ارزیابی را همان دارا بودن مدرک تافل برای اساتید دانست و گفت: هنوز بسیاری از اساتید بر قرآن و زبان عربی به عنوان یک منبع عظیم اطلاعات مسلط نیستند.

رئیس برگزاری طرح ضیافت اندیشه قرآنی اساتید در ادامه از حضور 152 نفر شرکت کننده در طرح ضیافت اندیشه اساتید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت خبر داد و گفت: از این تعداد، 42 نفر زن و 110 نفر مرد هستند.

وی به مبحث «اخلاق زیست‌محیطی» به عنوان یکی از مباحث مورد توجه در جهان حاضر اشاره کرد و افزود: این مبحث در جریان کلاس‌های طرح مذکور نیز مورد بررسی و بازبینی قرار می‌گیرد.

دبیر منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی گیلان نیز در جلسه مذکور با بیان اینکه برای اسلامی شدن انجام کار فرهنگی در دانشگاه‌ها نیازمند تلاش و کوشش بسیار هستیم، اظهار کرد: تنها با تاسیس دفاتر فرهنگ، دانشگاه‌ها اسلامی نمی‌شوند.

علیرضا اقدامی، رعایت ظواهر اسلامی در دانشگاه‌ها را یک ضرورت خواند و افزود: دشمن با سرمایه‌گذاری‌های کلان در بخش فرهنگی علیه نظام اسلامی ایران وارد عمل شده که برای مقابله با این مسئله نیازمند ارتقای اطلاعات فرهنگی و سیاسی اساتید نسبت به مسایل روز و انتقال این دانش از طریق آنها به دانشجویان هستیم.

وی با تصریح بر اینکه دانشگاه‌ها نیازمند وجود اساتیدی هستند که نسبت به مسایل دینی و سیاسی آگاه باشند تا بتوانند شبهات دانشجویان را پاسخ دهند و برطرف کنند، خاطرنشان کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری اساتید فرماندهان جنگ نرم هستند که می‌توانند به لحاظ فکری، شخصیتی و دیگر مسایل بهترین الگو برای دانشجویان خود باشند.

این مسئول بحث مشکلات فرهنگی مطرح در دانشگاه‌ها را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دانشگاهیان عنوان کرد و یادآور شد: انتظار ما از اساتید این است که مسایل سیاسی روز به ویژه اهداف استعمارگران را برای دانشجویان تصریح کنند.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول