اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با فارس:

30هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی بازسازی می‌شود/واحدهای 25 متری برای زلزله‌زدگان

خبرگزاری فارس: معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه 30 هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی بازسازی می‌شوند، گفت: واحدهای 60 متری در مناطق زلزله زده ساخته می‌شود که به دلیل نزدیک شدن به فصل زمستان 25 متر از این واحدها برای استقرار تحویل داده می‌شود.

30هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی بازسازی می‌شود/واحدهای 25 متری برای زلزله‌زدگان

لطیفی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس درباره اقدامات بازسازی و بازتوانی در مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی اظهار داشت: وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی، هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی(ره) وظیفه بازتوانی مردم زلزله‌زده آذربایجان را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: اقداماتی که در بازتوانی باید برای مردم زلزله‌زده آذربایجان انجام شود برگرفته از تأمین مسکن، روانشناسی و افزایش روحیه است.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور یادآور شد: مجموع اقداماتی که در بازتوانی مردم زلزله زده می‌شود موجب به برگشتن زلزله‌زدگان به جامعه خواهد شد.

لطیفی خاطرنشان کرد: افرادی که در اثر زلزله وضعیت حاد روحی و روانی پیدا می‌کنند به روانشناس وزارت بهداشت معرفی می‌شوند.

وی به اقدامات سازمان جوانان هلال احمر در بازتوانی مناطق زلزله زده اشاره کرد و گفت: این سازمان با اعزام گروه‌های هنری و برگزاری مسابقات سعی در تلطیف فضای موجود دارند.

لطیفی درباره بازسازی مناطق زلزله زده اظهار داشت:‌ 20 هزار واحد مسکونی روستایی از 30 تا 100 درصد تخریب شده‌اند و در بازسازی‌ها باید شرایط مهندسی ساخت و ساز در نظر گرفته شود.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور درباره تخریب واحدهای مسکونی شهری بیان داشت: 3 هزار و 500 واحد مسکونی شهری در اثر زلزله تخریب شده‌اند و باید نوسازی شوند.

وی با بیان اینکه 30 هزار واحد در آذربایجان شرقی باید بازسازی شود گفت:‌ در این خصوص 450 میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است و خسارت‌ها کمتر از هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

لطیفی با بیان اینکه بازسازی خانه‌های روستایی آغاز شده است گفت:‌حدود 640 واحد آواربرداری شده و اقدامات نوسازی آن انجام شده است.

وی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا قبل از فصل زمستان قسمتی از واحدهایی که 100 در صد تخریب شده‌اند را  تا 25 متر از 60 متر برای اقامت موقت بازسازی می‌شود و مابقی ساخت و سازها نیز به مرور زمان انجام  خواهد شد.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران تأکید کرد:‌ واحدهای 60 متری در مناطق زلزله زده ساخته می‌شود که به دلیل نزدیک شدن به فصل زمستان 25 متر از این واحدها برای استقرار تحویل داده می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول