اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد

سرمایه‌گذاری 500 میلیارد تومانی دولت‌ در توسعه بنادر بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: دولت‌های نهم و دهم بیش از 500 میلیارد تومان برای توسعه بنادر استان بوشهر سرمایه‌گذاری کردند.

سرمایه‌گذاری 500 میلیارد تومانی دولت‌ در توسعه بنادر بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمد راستاد صبح امروز در آیین آغاز عملیات اجرایی ساماندهی پسکرانه بندر تجاری دیر اظهار داشت: در هفته دولت امسال 32 میلیارد تومان اعتبار برای افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های بندر در استان هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح ساماندهی پسکرانه بندر تجاری دیر با اعتبار 7 میلیارد و 100 میلیون تومان در مدت 20 ماه اجرا خواهد شد افزود: این طرح شامل ساختمان اداری، برج کنترل، ساختمان تجسس و نجات، انبار نگه‌داری کالا، آتش‌نشانی، اتاقک پمپاژ مخازن زمینی آب به مساحت چهار هکتار است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: دولت‌های نهم و دهم بیش از 500 میلیارد تومان برای توسعه بنادر استان بوشهر سرمایه‌گذاری کردند.

وی پروژه جاده دسترسی جزیره نگین بوشهر را از جمله پروژه‌های مهم بنادر استان ذکر کرد و گفت: مزیت جزیره نگین این است که از حصار شهر خارج می‌شویم و می‌توانیم بدون محدودیت محوطه‌های عملیاتی را توسعه دهیم.

راستاد یادآور شد: در موقعیت کنونی بندر برای شهر بوشهر به لحاظ تردد کامیون‌ها مزاحمت زیادی دارد و بهره‌وری دروازه ورود و خروج بندر نیز به لحاظ ترافیک شهری پایین است که با خروج از این موقعیت و تمرکز فعالیت‌های پرترافیک در جزیره نگین به واسطه دسترسی مستقل پس کرانه‌ای که در این جزیره به بزرگراه ورودی شهر داریم، این مشکلات برطرف می‌شود.

راستاد بیان کرد: توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین امکان دسترسی به راه آهن را به وجود می‌آورد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در کارگروه اقتصادی استان نیز پیشنهاد الحاق جزیره عباسک به جزیره نگین ارائه شده است.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول