اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده تیپ 41 مستقل پیاده ارتش:

سلامتی فردی مردم تضمین‌کننده اعتلای نظام است

خبرگزاری فارس: فرمانده تیپ 41 مستقل پیاده ارتش گفت: وجود افراد سالم در بدنه جامعه تضمین‌کننده اعتلا و رشد نظام اسلامی است پس باید به این قبیل مباحث بیش از پیش پرداخته شود.

سلامتی فردی مردم تضمین‌کننده اعتلای نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه،‌ رحمان اکبرآبادی ظهر امروز در همایش بهداشت روان ویژه خانواده‌های پرسنل که در سالن آمفی‌تئاتر سینما سرباز قوشچی برگزار شد، اظهار داشت: بهداشت فردی و روانی در واقع علم و هنر پیشگیری از بیماری‌ها و داشتن عمر طولانی قلمداد می‌شود بنابراین اگر یکایک افراد یک جامعه از سلامتی کافی برخوردار شوند در مجموع کشور به سوی رشد و توسعه روزافزون قدم برمی‌دارد.

وی با اظهار به اینکه فعالیت در جامعه کنونی با فرازونشیب‌ها و پیچیدگی‌های زیادی رو‌به‌رو است، ادامه داد: به هیچ عنوان نمی‌توان بر این مطلب اذعان داشت یک جامعه بیمار و ضعیف بتواند مقابل تهدیدها و آسیب‌های مختلف ایستادگی کند بنابراین مسائل بهداشتی مرتبط با جسم و روح از اهمیت زیادی برخوردار است.

اکبرآبادی خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام بسیاری از مسائل فکری، اجتماعی، رفتاری، محیطی و روانی در حوزه بهداشت و سلامت مورد مطالعه قرار گرفته است در حالی که دانشمندان علوم تجربی و پزشکی هنوز به هیچ یک از این مطالب نپرداخته بودند به طوری که تاثیر رعایت حلال، حرام، پاکی و ... بر روی زندگی در دین اسلام مطالعه شده است.

وی با بیان اینکه سلامتی آحاد جامعه از اهمیت زیاد برخوردار است، خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام از طریق وضع کردن قوانین مختلف به اهمیت این موضوع اشاره شده است بنابراین در جامعه ایران اسلامی نیز از آیات و احادیث موجود برای حراست از بهداشت جسم و روح مردم دستورات لازم اقتباس شده است.

اکبرآبادی در تعریف بهداشت روان اظهار داشت: این مفهوم به داشتن احساس آرامش، امنیت درونی، دور بودن از اضطراب، نداشتن افسردگی، لذت بردن از زندگی، تعادل و انعطاف‌پذیری اطلاق می‌شود بنابراین بانوان و مادران در به وجود آمدن چنین آرامش و تسلی خاطری مسئولیت سنگینی بر عهده دارند.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول