اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش چرام:

دستگاه‌ها و ادارات از فرهنگ‌سازی کتابخوانی در چرام غافل نشوند

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش چرام گفت: همه دستگاه‌های فرهنگی چرام موظف به فرهنگ‌سازی موضوع مهم کتابخوانی در این شهرستان شوند.

دستگاه‌ها و ادارات از فرهنگ‌سازی کتابخوانی در چرام غافل نشوند

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، محمدقلی جمالی ظهر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی  این شهرستان اظهار داشت: بحثی که اعضا باید بر آن تاکید کنند بحث نهضت مطالعه است.

وی با بیان این که بیشتر مردم شهرستان چرام فرهنگی هستند، عنوان کرد: اگر بحث مطالعه را پیگیری کنیم می‌بینیم که به نوعی جلوگیری از امراضی مثل آلزایمر است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان چرام برگزاری مسابقات کتابخوانی را تنها یک مسکن موقتی دانست و تاکید کرد: اگر فرهنگ کتابخوانی در شهرستان به صورت یک رسم شکل بگیرد می‌تواند با سرگرم کردن جوانان از روی آوردن آن‌ها به آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند.

وی نقش کتابخانه را در انتقال علوم به افراد بسیار سازنده بیان کرد و خواستار ساماندهی این مهم در روند کاری ادارات شد.

این مسئول اضافه کرد: این نهاد کانونی می‏تواند بالندگی و شکوفایی استعدادهای دانش‏ آموزان و دانشجویان را به ارمغان آورده و به تولید اندیشه، دانش و رشد فرهنگ مطالعاتی جامعه منجر شود.

وی اظهار داشت: در سال جاری به مناسبت هفته معلم بین 120 نفر فرهنگی مسابقه کتابخوانی با عنوان تناسب فرهنگ و حجاب برگزار شد که به 12 فرهنگی برگزیده جایزه اهدا شد.

رئیس آموزش و پرورش چرام با بیان این که دانش‌اندوزی و کتاب خوانی در اسلام، از جایگاه والا و شأن عالی برخوردار است، گفت: کتاب دروازه‌ای به سوی جهان گسترده دانش و یکی از بهترین ابزارهای کمال بشری است.

وی افزود: هر روز رسانه‌ای به جمع فرهنگ سازان جهان اندیشه راه می‌یابد، اما هرگز قدر و منزلت کتاب رو به کاهش نمی‌گذارد و غباری بر آیینه خورشید کتاب جا نمی‌گیرد.

این مسئول در پایان با بیان این که کتاب میراثی ماندگار است خواستار تعامل و همیاری مسئولین در جهت بسترسازی و فرهنگ‌سازی این مهم در شهرستان چرام شد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول