اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پیشنهاد کرد

ساخت نخستین مجتمع فرهنگی هنری دریایی در بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: با توجه به موقعیت خاص و ویژه استان بوشهر پیشنهاد می‎شود نخستین مجتمع فرهنگی هنری دریایی کودکان و نوجوانان در این استان ساخته شود.

ساخت نخستین مجتمع فرهنگی هنری دریایی در بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر سیدصادق رضایی صبح امروز در نشست با استاندار بوشهر اظهار داشت: استان‎های ساحلی دیگری متقاضی ایجاد این مجتمع هستند اما نظر ما این است که نخستین مجتمع فرهنگی هنری دریایی در استان بوشهر ساخته شود.

وی افزود: تعداد مجتمع‎های فرهنگی هنری دریایی در دنیا چهار تا پنج مجتمع است که به دلیل کاربری زیادی که دارد از جذابیت بالایی برخوردار است.

رضایی تصریح کرد: وضعیت کانون‎های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان بوشهر خوب است و با توجه به هزینه‎هایی که در این حوزه در این استان می‎شود، تمایل داریم این مجتمع دریایی با کاربری مناسب و به‌منظور توسعه گسترده کمی و کیفی فعالیت‎ها و برنامه‎ها هر چه سریع‎تر ساخته شود.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یادآور شد: این مجتمع فرهنگی هنری دریایی بصورت سیار ساخته می‎شود و متعلق به استان بوشهر است اما می‎تواند بطور موقت و به مناسبت‎های مختلف و در شرایط لازم در اختیار استان‎های دیگر قرار گیرد.

وی ادامه داد: مجتمع فرهنگی هنری دریایی یک امکان فرهنگی سیار است که تجهیز و تامین نیروی آن را عهده‎دار می‏شویم و انتظار داریم موافقت‎نامه آن امسال امضا و اعتبار لازم برای اجرای مطالعات این مجتمع توسط استان تامین شود.

رضایی خاطر نشان کرد: 50 سال از تاسیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‎گذرد و اساس‎نامه آن شبیه به قانون اساسی است و برنامه سالانه آنان بر اساس برنامه پنج ساله و چشم‎انداز افق 1404 تدوین می‎شود، ضمن اینکه همه فعالیت‎های کانون کتابچه و سند دارند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه کانون‎های موجود در کشور حدود 50 درصد نیاز جامعه است گفت: باید 2 هزار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کشور داشته باشیم، در حالی که در حال حاضر فقط 850 کانون داریم.

وی تاکید کرد: در استان بوشهر باید 35 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود داشته باشد که در حال حاضر 50 درصد این تعداد در استان فعال است.

رضایی گفت: سال گذشته 12 میلیون نفر در کشور از برنامه‎های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استفاده کردند.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول