اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

زلزله 40 مهد کودک را تخریب کرده است

بنیاد مسکن برای ساخت مهد کودک‌های تخریب شده در زلزله آستین بالا می‌زند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: بنیاد مسکن مهد کودک‌های تخریب شده در زلزله اخیر مناطق آذربایجان‌شرقی را نیز در کنار سایر مجموعه‌های خدماتی بازسازی می‌کند.

بنیاد مسکن برای ساخت مهد کودک‌های تخریب شده در زلزله آستین بالا می‌زند

قربان محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: براساس اعلام و آمار بهزیستی 40 مهد کودک در اثر زلزله دو هفته گذشته در آذربایجان‌شرقی تخریب شده‌اند که نیاز به بازسازی دارند.

وی با اشاره به تخریب 2 هزار واحد مسکونی مددجویان بهزیستی در زلزله اخیر گفت: از این تعداد یک‌هزار و 100 واحد در مناطق روستایی و بقیه در مناطق شهری تخریب شده‌اند.

محمدی اضافه کرد: براساس تصمیم اتخاذ شده مساجد، خانه‌های بهداشت و مدارس تخریب شده در زلزله اخیر نیز با نظارت و همکاری و تامین اعتبارات لازم توسط بنیاد مسکن بازسازی می‌شوند.

وی اعتبار مورد نیاز برای احداث و بازسازی مجموعه‌های خدماتی و یاد شده را بین 2 تا 3 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: برای احداث واحدها و مجموعه‌های تخریب شده در زلزله اخیر آذربایجان‌شرقی 9 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که از این میزان اعتبار 6 هزار میلیارد ریال برای احداث واحدهای مسکونی و بقیه نیز برای مجموعه‌هایی از جمله مدارس، مهد کودک‌ها، مساجد، خانه‌های بهداشت و … پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: 17 هزار و 400 واحد مسکونی در روستاهای زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی تخریب شده که 10 هزار واحد از ساکنان آن در روستاها سکونت دائم داشتند و در اولویت ساخت قرار دارند و تا دو ماه آینده باید برای خانوارهای ساکن در این تعداد واحدها سرپناهی ساخته شود.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول