اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان‌وبلوچستان خبر داد

شیرین‌سازی 29 حلقه چاه در سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان‌وبلوچستان گفت: شرکت آب و فاضلاب به منظور رفاه حال مردم در یک برنامه‌ریزی استراتژیک اقدام به شیرین‌سازی 29 حلقه چاه کرده است.

شیرین‌سازی 29 حلقه چاه در سیستان‌وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمدرضا کرمی‌نژاد امروز در مراسم افتتاح فاز نخست آب شیرین‌کن "آر او" زاهدان اظهار داشت: آب شور زاهدان از 29 چاه استحصال و در اختیار شهروندان برای مصرف بهداشتی قرار می‌گیرد که در مرحله نخست شش حلقه چاه آب شیرین خود را به غرب زاهدان انتقال و در مرحله دوم 12 حلقه چاه که تقریبا 320 لیتر بر ثانیه تولید می‌شود به عنوان جمع‌آوری چاه‌های مرکز در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در فاز اول این طرح مقدار 160 لیتر بر ثانیه آب تولیدی برای شیرین‌سازی به کارخانه آب شیرین‌کن "آر او" انتقال یافته که به مقدار 120 لیتر بر ثانیه آب شیرین از آن تحویل می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: مرحله دوم شیرین‌سازی آب در بهمن ماه سال جاری به اتمام می‌رسد و مقدار 320 لیتر آب شور حاصل از جمع‌آوری خطوط انتقال شیرین‌سازی شده در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: هزینه اجرای فاز نخست این پروژه بالغ بر 80 میلیارد ریال (به صورت ارزی و ریالی) و فاز دوم این پروژه با هدف رساندن ظرفیت فعلی به دو برابر در حال انجام است که در دهه مبارک فجر با ظرفیت 22 هزار متر مکعب در شبانه‌روز، آب سالم و بهداشتی با برآورد هزینه 50 میلیارد ریالی در اختیار مردم این استان قرار می‌گیرد.

کرمی‌نژاد تصریح کرد: این پروژه با تعداد هفت واحد دستگاه و ظرفیت هر دستگاه 2 هزار و 500 متر مکعب جمعاً 17 هزار و 500 متر مکعب در شبانه‌روز با راندمان 75 درصد است که 25 درصد باقی مانده پساب شور با اضافه کردن یک واحد آب شیرین‌کن دیگر برای نخستین‌بار در ایران با بازیافت 50 درصد به شبکه آب شرب باز می‌گردد.

وی گفت: تاسیسات آب شیرین‌کن احداثی شامل قسمت‌های شبکه جمع‌آوری آب لب‌شور، استخر آب لب‌شور، شبکه انتقال آب لب‌شور به دستگاه‌های آب شیرین‌کن، انتقال آب شیرین تولیدی، استخر ذخیره آب شیرین و سیستم تخلیه پساب آب شور و شبکه انتقال و توزیع آب شیرین در شبکه توزیع شهری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان‌وبلوچستان خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌های تامین آب شرب سالم و بهداشتی شهر زاهدان روش "اسمز معکوس" اقتصادی‌ترین و مناسب‌ترین روش تولید آب شرب در دنیا بوده و از مزیت‌های مهم آن امکان کنترل و عیب‌یابی و مدیریت بهره‌وری از راه دور است.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول