اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام دانشگاه بیرجند:

دانشگاه بیرجند قطب علمی شرق کشور است

خبرگزاری فارس: قائم مقام دانشگاه بیرجند این دانشگاه را قطب علمی شرق کشور عنوان کرد و گفت: دانشگاه بیرجند از توان علمی بسیار خوبی برخوردار است.

دانشگاه بیرجند قطب علمی شرق کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد زمانی پیش از ظهر امروز در همایش ملی انجمن‌ زمین‌شناسی اقتصادی ایران که به میزبانی دانشگاه بیرجند در حال برگزاری است، اظهار کرد: برگزاری چنین رخدادهای علمی در دانشگاه بیرجند بدون شک سبب کسب موفقیت‌هایی برای این دانشگاه می‌شود.

وی افزود: استان خراسان جنوبی با وجود جمعیت کمی که دارد به لحاظ وجود قشر تحصیلکرده رکورددار بوده و دانشگاهی‌ترین استان کشور شناخته شده است.

قائم مقام دانشگاه بیرجند تصریح کرد: در حال حاضر 650 دانشجوی دکترای تخصصی در بخش‌های علمی و آموزشی این استان مشغول فعال‌ هستند یعنی از هر یک‌هزار نفر جمعیت استان یک نفر دارای دکترای تخصصی علمی است.

زمانی ادامه داد: وجود این تعداد جمعیت دکترای تخصصی بدون شک می‌تواند بر فرهنگ استان تأثیر به سزایی بگذارد.

وی با بیان اینکه شهرستان بیرجند همزمان با دارالفنون دارای مدرسه شوکتیه بوده، گفت: دانشگاه بیرجند در سال 54 مجوز تاسیس گرفت و در سال 56 با 120 دانشجو فعالیت خود را آغاز کرد.

*تحصیل 11500 دانشجو در دانشگاه بیرجند

قائم‌مقام دانشگاه بیرجند تصریح کرد: در حال حاضر این دانشگاه دارای 11 هزار و 500 دانشجو است که در 12 دانشکده، پنج آموزشکده و پنج دانشکده اقماری مشغول به تحصیل هستند.

زمانی از وجود 2 هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی نیز در این دانشگاه خبر داد و یادآور شد: طی هشت سال گذشته در این دانشگاه دانشجوی دکترا نداشتیم که در حال حاضر در 26 کد رشته در مقطع دکترا دانشجو می‌پذیریم.

وی قدیمی‌ترین دانشکده دانشگاه بیرجند را دانشکده علوم عنوان کرد و گفت: گروه زمین‌شناسی این دانشکده نیز از گروه‌های قدیمی و فعال است.

قائم‌مقام دانشگاه بیرجند یادآور شد: برگزاری همایش ملی انجمن‌ زمین‌شناسی اقتصاد ایران در دانشگاه بیرجند فرصت مغتنمی برای استفاده از توان دانشجویان و دانش‌پژوهان است.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول