اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته دولت انجام شد

بهره‌برداری از نخستین پروژه طرح احیای دشت خوزستان

خبرگزاری فارس: نخستین پروژه طرح احیای دشت‌های خوزستان و ایلام همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از نخستین پروژه طرح احیای دشت خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی موسسه جهاد نصر، نخستین پروژه طرح احیای دشت‌های خوزستان و ایلام موسوم به طرح رهبری همزمان با هفته دولت در دشت آزادگان به بهره‌برداری رسید.

جانشین قائم مقام مجری طرح احیای دشت‌های خوزستان و ایلام در این باره گفت: شبکه فرعی آبیاری و زهکشی تعاونی تولید یاسمین واحد عمرانی 2 در دشت آزادگان به وسعت 776 هکتار به اتمام رسیده و از آن بهره‌برداری شد.

احمد مطیعی افزود: این پروژه علاوه بر ارتقای کمی و کیفی بهره‌برداری از آب، موجب افزایش سطح تولید در هکتار و درآمدزایی برای کشاورزان منطقه خواهد شد.

وی اظهار کرد: این پروژه با هدف تامین آب منظم، کاهش تلفات خاک، بهبود وضعیت معیشتی کشاورزان منطقه، افزایش سطح زیرکشت و کاهش مدت زمان آبیاری و اشتغالزایی اجرا شده و به بهره‌برداری رسیده است.

به گفته وی، پروژه احداث شبکه فرعی آبیاری و زهکشی شرکت تعاونی تولید یاسمین واحد عمرانی 2 از شمال به جاده حمیدیه- سوسنگرد و از شرق و جنوب به کانال اصلی شبکه موسوم به MC1 و از غرب به روستای جابر حمودی و عیاشی محدود شده است.

طرح احیای دشت‌های خوزستان و ایلام (موسوم به طرح رهبری) در سفر رهبری در سال 75 به استان مصوب شد که بر این اساس 500 هزار هکتار از اراضی خوزستان و 50 هزار هکتار از اراضی ایلام زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند اما در سفر نخست هیئت دولت به خوزستان زمینه اجرای آن فراهم و عملا از سال 87 اعتباری برای آن در نظر گرفته شد. در سال 88 نیز اجرای آن به مؤسسه جهاد نصر واگذار شد.

احداث شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی، تجهیز و نوسازی اراضی و یکپارچه سازی و تسطیح آن‌ها، همچنین احداث زهکش‌های زیرزمینی از اهداف این طرح است.

از سال 87 تا کنون احیای 200 هزار هکتار از اراضی خوزستان آغاز شده و پیش از این قرار بود مرحله نخست این طرح در قالب 17 پروژه در سطح 21 هزار و 50 هکتار در هفته دولت به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول