اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان:

برای جبران عقب‌ماندگی‌های کردستان تلاش می‌کنیم

خبرگزاری فارس: استاندار کردستان با اشاره به محرومیت‌ها و توسعه‌نیافتگی استان در حوزه‌های مختلف گفت: با تمام توان برای جبران عقب‌ماندگی‌ها و کاستی‌ها تلاش می‌کنیم و در این مسیر نیاز به همدلی مردم و مسئولان است.

برای جبران عقب‌ماندگی‌های کردستان تلاش می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا شهبازی ظهر امروز در پنجمین جلسه شورای اداری استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: متأسفانه در دوران قبل از انقلاب شاهد بی‌مهری‌های فراوانی نسبت به مردم کردستان بوده‌ایم و رژیم طاغوت برای محروم ماندن و عدم توسعه‌یافتگی این استان از هیچ تلاشی دریغ نکرده بود.

وی افزود: عدم وجود حتی یک واحد تولیدی کوچک، نبود جاده‌های روستایی مناسب، توسعه‌نیافتگی بخش کشاورزی، نبود صنایع تبدیلی همه و همه دست به دست هم داده بود تا کردستان به عنوان یکی از استان‌های محروم و عقب‌مانده کشور باشد و همه اینها برای رضایت کشورهای غربی و جبهه استکبار بود.

استاندار کردستان تصریح کرد: در دوران بعد از پیروزی انقلاب نیز متأسفانه به دلیل حضور گروهک‌ها و جنگ رژیم بعث صدام علیه مردم ایران به دلیل ناامنی و جنگ باز هم روند توسعه و محرومیت‌زدایی در کردستان به تعویق افتاد.

شهبازی افزود: با برقراری امنیت پایدار در استان کردستان شاهد تسریع در روند توسعه و آبادانی این استان بودیم و خوشبختانه تاکنون خدمات ارزنده‌ای در حوزه‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، صنعتی، علمی و فرهنگی در استان صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به محرومیت‌های گذشته و مدت زمان محدودتر نسبت به سایر نقاط کشور برای خدمت‌رسانی و انجام طرح‌های مختلف در استان نباید کردستان را با سایر استان‌های کشور مقایسه کرد.

استاندار کردستان اظهار داشت: باید با تمام توان برای جبران عقب‌ماندگی‌ها و کاستی‌ها تلاش کنیم و از امنیت پایداری که به برکت نظام مقدس اسلامی و جانفشانی نیروهای خدوم نظامی و امنیتی در استان فراهم شده است به نحو احسن محافظت کنیم.

شهبازی خاطرنشان کرد: در دولت‌های نهم و دهم تحولات بزرگی در استان کردستان به وجود آمد و هر روز شاهد پیشرفت، عمران و آبادانی استان کردستان هستیم و امید است این روند توسط دولت‌های آینده نیز تداوم داشته باشد.

استاندار کردستان فعالیت 38 واحد دانشگاهی و وجود 60 هزار دانشجو، ارتقای شاخص سوادآموزی از 29 درصد به بیش از 90 درصد، افزایش دو برابری آسفالت راه‌های روستایی از هزار کیلومتر به بیش از دو هزار کیلومتر و گازرسانی به 620 روستای استان را در دورافتاده‌ترین مناطق استان از خدمات دولت طی چند سال اخیر عنوان کرد و بر گسترش این مهم تأکید کرد.

وی در پایان به اختصاص بیش از 45 هزار میلیارد ریال به طرح‌های مهر ماندگار در استان کردستان اشاره کرد و افزود: تا خرداد ماه سال 92 همه طرح‌های مهر ماندگار در کردستان به بهره‌برداری خواهند رسید و با افتتاح این طرح‌ها باید شاهد تحولات گسترده‌ای در استان باشیم.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول