اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

افتخاری دیگر برای راگبی بانوان قم

شبانی سرپرست تیم ملی راگبی بانوان شد

خبرگزاری فارس: بانوی فعال در ورزش راگبی‌ قم به عنوان سرپرست تیم ملی راگبی بانوان کشورمان در راه اعزام به رقابت‌های قهرمانی آسیا معرفی شد.

شبانی سرپرست تیم ملی راگبی بانوان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم نرجس شبانی از جمله ورزشکاران، مربیان و داوران راگبی قم در بخش بانوان است که در این رشته ورزشی موفقیت‌های زیادی کسب کرده و اکنون مسئولیتی مهم از سوی انجمن راگبی کشور به وی سپرده شده است.

بعد از اینکه رقابت‌های راگبی قهرمانی بانوان کشور در تیر ‌ماه به میزبانی هیئت انجمن‌های ورزشی استان گلستان و با شرکت تیم‌های مختلفی از سراسر کشور در قالب پیکارهای انتخابی تیم ملی به انجام رسید، ملی‌پوشان مورد نظر کادر فنی تیم ملی به اردوی آماده‌سازی این تیم دعوت شدند.

در همان رقابت‌ها، نرجس شبانی از استان قم به عنوان بهترین داور مسابقات انتخاب شد و نشان دادن انگیزه و توانایی‌های دیگر در این رشته ورزشی موجب شد تا مسئولان انجمن راگبی فدراسیون انجمن‌های ورزشی کشورمان وی را به عنوان سرپرست تیم ملی راگبی انتخاب کنند.

راگبی از جمله رشته‌های ورزشی جدید و نوپا در مقایسه با سایر رشته‌های ورزشی در استان قم است که در سال‌های اخیر به خوبی جایگاه خود را در بین ورزشکاران علاقمند به این رشته در قم پیدا کرده و در مسیر موفقیت گام برداشته است.

این رشته ورزشی در کنار رشته‌هایی همچون سافت‌بال، کریکت و بیس‌بال از جمله رشته‌هایی هستند که تا دو سال قبل یک فدراسیون و در استان‌ها یک هیئت مستقل بودند اما با تصمیم سازمان تربیت بدنی سابق این رشته‌ها هر کدام به عنوان یک انجمن مستقل زیر مجموعه فدراسیون انجمن‌های ورزشی کشورمان شدند.

در استان قم نیز این چهار رشته ورزشی هر یک به صورت انجمن به عنوان زیر مجموعه هیئت انجمن‌های ورزشی فعالیت می‌کنند و از نکات جالب و قابل توجه این است که این رشته‌ها در هر دو بخش مردان و بانوان فعال هستند.

حتی دو سال قبل به همت هیئت سابق این رشته ورزشی، رقابت‌های لیگ راگبی بانوان نیز در قم برگزار شد و بانوان و مردان راگبی‌باز قمی در سال‌های کوتاهی که از فعالیت این رشته ورزشی در قم می‌گذرد، در مسابقات کشوری این رشته نظیر لیگ و قهرمانی آن حضور مستمر و جدی دارند.

نتیجه حضور فعال و جدی بانوان و مردان راگبی‌بازان قمی در مسابقات لیگ و قهرمانی راگبی کشور، دعوت چند راگبی‌باز قمی به تیم‌های ملی کشورمان بوده و حتی آنها به رقابت‌های مهم برون مرزی نیز نظیر مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شده‌اند.

قرار است جدیدترین مرحله اردوی آماده‌سازی تیم ملی راگبی کشورمان اعزامی به رقابت‌های مهم برون مرزی از روز یکشنبه دوازدهم شهریور ماه به میزبانی تهران و در مجموعه ورزشی بزرگ آزادی برگزار شود و در آن ملی‌پوشان دعوت شده حضور می‌یابند.

انتهای پیام/ز10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول