اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ضریح حضرت محمدهلال بن علی(ع) با گلاب ناب قمصر کاشان شست‌وشو داده شد

خبرگزاری فارس: ضریح مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) در حلقه دوستداران و محبان خاندان عصمت و طهارت(ع) پس از غبارروبی با گلاب ناب قمصر کاشان شست‌وشو داده شد.

ضریح حضرت محمدهلال بن علی(ع) با گلاب ناب قمصر کاشان شست‌وشو داده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، در این مراسم که شامگاه امروز با حضور استاندار اصفهان و جمعی دیگر از مسئولان استانی و تعدادی از مدیران شهرستان آران و بیدگل در یک فضای معنوی برگزار شد ضریح مطهر حضرت هلال بن علی(ع) پس از غبارروبی با گلاب ناب قمصر کاشان شست‌‌وشو داده شد.

شرکت‌کنندگان در این مراسم لباس مخصوص خادمان را بر تن کرده و با گشوده شدن درب ضریح، با چشمانی اشکبار غبار نشسته بر ضریح مطهر را برگرفته و پنجره‌های نقره‌ای و کف و دیواره‌های داخلی آن را با گلاب ناب قمصر شست‌وشو دادند.

قرائت زیارت حضرت محمد هلال بن علی(ع)، مدیحه‌سرایی و قرائت زیارت آل یاسین و ذکر اشعار ویژه خدام افتخاری در آئین غبارروبی از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی بود.

سنت اسلامی غبارروبی از حرم حضرت محمد هلال بن علی(ع) هر دو ماه یک بار در اعیاد و مناسبت‌های مذهبی با حضور آیات عظام، شخصیت‌های کشوری و استانی، خیران و خادمان آستان مقدس برگزار می‌شود و همواره با شور و اشتیاق و استقبال فراوان گروه‌های مختلف مردم روبه‌رو می‌شود.

مقام تنظیف و خدمت به مسجد و حرم بر اساس آیات قرآن به حضرت ابراهیم و اسماعیل، حضرت یحیی، حضرت زکریا، حضرت مریم و انبیاء و اولیای خدا منتسب است و غبارروبی و عطر افشانی ضریح امامزادگان همواره مورد توجه و اقبال دوستدار اهل‌بیت(ع) قرار دارد.

آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) فرزند بلافصل امیرالمؤمنین امام علی(ع) در شهرستان آران و بیدگل، شمالی‌ترین نقطه استان اصفهان واقع شده است.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول