اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل آموزش و پرورش هرمزگان خبر داد

336 هزار دانش‌آموز هرمزگانی در انتظار سال تحصیلی جدید

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: امسال 336 هزار دانش‌آموز استان به امر تحصیل در هرمزگان مشغول می‌شوند.

336 هزار دانش‌آموز هرمزگانی در انتظار سال تحصیلی جدید

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد آخوندی پیش از ظهر امروز در نشست مشترک آموزش و پرورش و شهرداری استان در آستانه ماه مهر با بیان اینکه آموزش و پرورش در فرآیند توسعه نیازمند نگاه فرابخشی است، اظهار داشت: قطعاً اگر خواهان دست‌یابی به اهداف متعالی توسعه هستیم، این رکن مهم که وظیفه تعلیم و تربیت و تامین نیروی انسانی را عهده‌دار است باید مورد حمایت جدی باشد.

وی افزود: امسال 336 هزار دانش‌آموز در سه مقطع به امر تحصیل در سراسر استان اشتغال خواهند داشت و در سایه تعامل و هم‌دلی اعضای شورای آموزش و پرورش شاهد روند مطلوبی در تمهید مقدمات بازگشایی مدارس هستیم.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان ضمن تقدیر از اهتمام خاص شهرداری بندرعباس در پروژه مهر، یادآور شد: در سایه بهره‌مندی شهر بندرعباس از شهردار فرهنگی، رویکرد مدیریت شهری به آموزش و پرورش، رویکردی فراگیر و توأم با شناخت دقیق از نیازهای این بخش است.

وی ادامه داد: به موازات همکاری‌های شایسته تقدیر شهرداری در بخش‌هایی نظیر فضاسازی اطراف مدارس از حیث مبلمان شهری، رنگ‌آمیزی خطوط عابر پیاده و گذرگاه‌های عبور دانش‌آموزان، ایمن‌سازی اطراف مدارس، سرویس‌های ایاب و ذهاب، درخت‌کاری و فضای سبز جا دارد به منظور فراهم شدن امکانات لازم، در فرصت باقی مانده تا بازگشایی مدارس، نظارت لازم انجام پذیرد تا به بهترین شکل بتوانیم به استقبال سال جدید تحصیلی برویم.

آخوندی هم‌چنین با اشاره به وجود 250 مدرسه در حاشیه جاده‌ها خواستار توجه ویژه به امنیت عبور و مرور دانش‌آموزان شد.

مدیر‌کل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به استقرار نظام جدید آموزشی و اجرای آن از مهر‌ماه امسال، اظهار امیدواری کرد، توجه ویژه به نیازهای آموزش و پرورش در اجرای نظام جدید مورد نظر باشد چرا که پویایی و استقرار شایسته این طرح در گرو همکاری‌های بین بخشی است.

شهردار بندرعباس نیز در این نشست با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای پروژه مهر، از برگزاری چند جلسه با معاونین، شهرداران مناطق و نواحی خبر داد و گفت: در این مجموعه از جلسات ضمن احصای نیازهای ضروری آموزش و پرورش در چارچوب ماموریت‌های شهرداری اقدامات لازم انجام شده است.

محمدجواد سلطان‌زاده افزود: در آن بخش که شهرداری بندرعباس بتواند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های خود انجام دهد دریغ نخواهد شد چرا که کار برای آموزش و پرورش و همکاری در راستای فراهم شدن فضای مناسب تعلیم و تربیت یک وظیفه فرا‌سازمانی است.

شهردار بندرعباس یادآور شد: این آمادگی در مجموعه شهرداری بندرعباس وجود دارد تا در کنار آموزش و پرورش آنچه را باید در پروژه مهر انجام پذیرد، ارجاع شود تا مدارس شهر در آستانه فصل بازگشایی مدارس از همه حیث آماده استقبال از دانش‌آموزان برای آغاز سال تحصیلی باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان نیز از آمادگی کامل این مجموعه برای تامین امنیت عبور و مرور دانش‌آموزان خبر داد و گفت: مجموعه پلیس راهنمایی و رانندگی همواره به آموزش و پرورش به عنوان یک بازوی مهم برای فرهنگ‌سازی در امر ترافیک که امروزه نقش کلیدی در مدیریت شهری دارد نگاه‌ می‌کند و با این دیدگاه آموزش و پرورش را در کنار خود دارد.

تیمور سپهوند اصلاح گذرگاه عابر پیاده، خط‌کشی خطوط، نصب علائم، ساماندهی سرویس‌های ایاب و ذهاب، تعیین گذرگاه‌های ویژه و ... را از جمله مواردی دانست که می‌تواند پلیس را در اجرای ماموریت‌های خود برای تامین نظم عبور و مرور یاری رساند.

یادآور می‌شود، تامین فضای سبز مناسب، بازنگری و ترمیم خطوط عابر پیاده، نصب سرعت‌گیر، ترمیم خیابان و ممنوعیت حفاری، تبلیغات شهری و اقلام فرهنگی، سرویس‌های ایاب و ذهاب، رفع هر گونه چاله و یا حفاری اطراف مدارس که می‌تواند برای دانش‌آموزان خطر‌آفرین باشد و ... از جمله مصوبات این نشست بود که مورد تصویب قرار گرفت. 

انتهای پیام/ز10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول