اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین قرارگاه عمار:

شهید اندرزگو در تمام حماسه‌های انقلاب نقش تأثیرگذاری داشت

خبرگزاری فارس: جانشین قرارگاه عمار با اشاره به جایگاه شهید اندرزگو گفت: شهید اندرزگو در تمام حماسه‌های انقلاب نقش تأثیرگذاری داشت و همین بود که حضرت امام (ره) در مورد ایشان فرمود ما نیمی از این انقلاب را از این شهید داریم.

شهید اندرزگو در تمام حماسه‌های انقلاب نقش تأثیرگذاری داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان صبح امروز در نخستین یادواره بزرگداشت شهید سیدعلی اندرزگو که در قرارگاه فرهنگی ولی‌امر برگزار شد، با اشاره به جایگاه ویژه این شهید برجسته انقلاب اسلامی اظهار داشت: پیش از پرداختن به زندگی این شهید می‌بایست جایگاه و شخصیت این شهید بزرگوار را مطالعه کنیم، چرا که مطالعه و تحقیق و پژوهش در مورد جایگاه او در انقلاب ضرورتی اجتماعی است.

وی افزود: جایگاه شهید اندرزگو در شکل‌گیری انقلاب به گونه‌ای بود که حضرت امام (ره) می‌فرماید: او نیمی از انقلاب بود.

جانشین قرارگاه عمار خاطرنشان کرد: بنابراین باید قدر این شهیدان برجسته انقلاب اسلامی را بدانیم و تا می‌توانیم در زمینه شخصیت و جایگاه واقعی آنها به تحقیق و پژوهش و مطالعه بپردازیم.

وی ضمن تأکید بر پژوهش در مورد سیره و جایگاه شهدا با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی به دو قسمت مجزا تقسیم می‌شود، اذعان داشت: فعالیت‌های فرهنگی به دو قسمت کاملاً مجزا تقسیم می‌شود.

قسمت اول آن تربیت نخبگان و خواص انقلاب و قسمت دوم نیز کارهای عمومی است، در عین حال باید توجه داشت که تربیت نخبگان و خواص به راحتی انجام نمی‌گیرد.

پناهیان ادامه داد: بنده تمایلم همواره بر این بوده که همان خوب‌های انقلاب را بهتر کنیم نه اینکه بدها را خوب کنیم، چرا که چه مسائلی در مسیر خوب کردن رخ می‌دهد معلوم نیست حتی بنده وقتی از آقا هم در این مورد پرسیدم ایشان گفتند که معلوم است باید این کار را انجام دهیم که خوب‌ها را بهتر کنیم بنابراین در اولویت شما هم در بحث تربیت نخبگان و خواص انقلاب بهتر کردن خوب‌ها باشد، زیرا ما نیاز به نخبگان و برجستگان انقلابی داریم.

جانشین قرارگاه عمار، در ادامه بیان نمود که باید قدر شهید اندرزگو شهید بهشتی و شهید ابوترابی را بدانیم چرا که این افراد از عناصر انقلابی برجسته هستند.

وی با بیان این موضوع یادآور شد: امروزه باید گفت که از نخبگان برجسته در جامعه کم داریم.

وی ادامه داد: خیلی از خواص و عناصر برجسته هستند که امروز دچار مصلحت‌اندیشی‌های نابه‌جا شده و یا آلوده به بیماری‌هایی می‌شوند که در هیچ آزمایشی نشان داده نمی‌شود یا در برخی مسائل رودربایستی می‌کنند لذا در این راستا ما و خواص باید مراقب رفتارمان باشیم.

پناهیان با تأکید بر اینکه شخصیت و جایگاه شهدا گفت: انصافاً امروز به سادگی همانند آنها پیدا نمی‌شود حتی امروز بچه بسیجی‌هایی بسیار خوب هم عاری از ویژگی شهدای ما هستند.

وی با اشاره به جریان مهدی هاشمی اظهار داشت: شهید اندرزگو با جریان مهدی هاشمی در قبل از انقلاب درگیر شد در حالی که منتظری که امام (ره) در مورد او گفت که من در منتظری خلاصه می‌شوم با مهدی هاشمی رفت‌ و‌ آمد کرده و اسیر مهدی هاشمی شده بود.

وی ادامه داد: بنابراین این صلابت بهتر از بصیرت را باید در این‌گونه شخصیت‌هایی چون شهید اندرزگو دید، باید توجه داشت اگر کسانی نخ تسبیح می‌شوند فضائل و ویژگی‌های برجسته‌ای هم دارند.

وی تأکید کرد: شهید اندرزگو در تمام حماسه‌های انقلاب نقش پنهانی تأثیرگذاری داشت و همین بود که حضرت امام (ره) در مورد ایشان فرمود: ما نیمی از این انقلاب را از این شهید داریم.

جانشین قرارگاه عمار افزود: همیشه ما در جامعه به چنین افرادی نیازمندیم، جایگاه این‌گونه شخصیت‌ها مهم‌تر از چند عنصر قوام‌بخش جامعه است.

وی افزود: اگر امروز وجود افرادی برای قانون‌گذاری و خود قانون در جامعه ضرورت است اما در عین حال شخصیت‌های برجسته انقلابی در متن جامعه به جای همه کاستی‌های انقلاب کار می‌کنند و جریان‌سازی کرده و جلودار هستند و اثر این افراد در قوام جامعه از قانون و قانون‌گذار هم بالاتر است.

پناهیان با بیان اینکه یکی از قله‌های شهدای انقلاب اسلامی شهید اندرزگو است، خاطرنشان کرد: اسکله اصلی جامعه امروز این‌گونه عناصر برجسته انقلاب هستند، همین تک‌افراد امروز در خیمه جامعه ما عمود خیمه هستند.

وی ادامه داد: شاید اگر بخواهیم امروز مثالی همانند شهید اندرزگو در عرصه سیاسی جمهوری اسلامی بیاوریم باید بگوییم که مقام معظم رهبری همانند شهید اندرزگو است، چرا که مقام معظم رهبری عنصر بسیار فداکاری هستند، ایشان 10 سال در دوران دفاع انقلاب با خلوص نیت جنگیدن و امروز هم با خلوص می‌جنگند و به واقع ثمره بخشی از این خلوص و ولایت‌مداری ولایتی است که امروز در حضور ایشان تجلی پیدا کرده‌اند.

جانشین قرارگاه عمار یادآور شد: انصافاً کم‌تر کسی همانند آقا از حضرت امام (ره) بهره برد و فهمید که امام کیست و باید برای امام (ره) چه کرد.

وی در ادامه از دیگر ویژگی‌های بارز شهید اندرزگو را توسط اهل‌بیت (ع) و علاقه به روزه عنوان کرد و اظهار داشت: از دیگر ویژگی‌های برجسته و فوق‌العاده شهید اندرزگو که شاید در هیچ شخصیت دیگری پیدا نمی‌کنید مگر حضرت امام (ره) و برخی دیگر از عناصر و شخصیت‌های برجسته انقلاب، توسط اهل‌بیت (ع) و روضه بود چرا که بسیاری از انقلابیون در آن زمان اهل روضه که نبودند هیچ مخالف روضه هم بودند، این در حالی است که امروز می‌بینیم سه نوبت در سال مقام معظم رهبری روزه می‌گیرد و روضه‌خوانان در محضر ایشان به روضه‌خوانی پرداخته و عزاداران سینه‌زنی می‌کنند.

پناهیان اضافه کرد: همان مهدی هاشمی که منتظری اسیر او شده بود و با او ارتباط داشت به جرم روضه‌خوانی یک نفر را در اصفهان به قتل رساند و یکی از دلایل اعدام او همین قتل بود.

وی افزود: اما امروز می‌بینید که پس از بیست سال از دفاع مقدم کسانی بودند که مخالف شور گرفتن بودند ولی در حالی که جای سالم در بدنشان نداشتند امروز رنگشان «سبز» شده است.

جانشین قرارگاه عمار اظهار داشت: پس از 30 سال از انقلاب که به واقع تجربه بسیار خوبی بود همان‌هایی که می‌گفتند حرف از امام زمان (عج) و غیره نزنید چرا که ولی‌فقیه تضعیف می‌شود امروز نه تنها عصمت ائمه معصومین را قبول ندارند بلکه می‌گویند ولی‌فقیه هم حرفی من در آوردی است.

وی در خاتمه تأکید کرد: پس بایدتوجه داشت که امروز بسیاری از همان انقلابی‌هایی که روضه‌ای نبودند ریزش کرده‌اند، بنابراین یکی از استثنایی‌ترین و برجسته‌ترین ویژگی شهید اندرزگو روضه‌ای بودن و توسل به اهل‌بیت (ع) بود.

انتهای پیام/ع10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول