اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری:

ولایت در اسلام به معنای ولایت خدا، پیامبر، ائمه و فقیه است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ولایت دینی دارای مشروعیت از بالاست، گفت: هنرمند مسجدی باید توجه داشته باشد که ولایت در اسلام از بالا به پایین و نه از پایین به بالاست، به عبارتی ولایت به معنای ولایت خدا، پیامبر و ائمه و ولایت‌فقیه است.

ولایت در اسلام به معنای ولایت خدا، پیامبر، ائمه و فقیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در جمع هنرمندان برگزیده کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در مشهد مقدس، سعادت جوامع بشری را در پذیرش ولایت خدا برشمرد.

وی اظهار داشت: ولایت‌ها دارای صعود و سقوط هستند، به عنوان مثال پذیرش دموکراسی غربی در آن سقوط و نه صعود وجود دارد، یعنی هر چه مردم می‌خواهند اصول و فروع دین است، چنانچه حتی مردم بخواهند عملی غیر اخلاقی انجام شود باید عملی شود.

خاتمی با بیان اینکه اهداف هنرمندان مسجدی متفاوت با سایر هنرمندان است، اظهار داشت: هنرمند مسجدی باید انگیزه مسجدی داشته باشد وگرنه هنرش مسجدی نیست.

وی با اشاره به آیه‌های سوره مائده اهدافی را برای هنرمندان مسجدی برشمرد و اظهار داشت: هنرمند مسجدی باید تبری و تولی را با یکدیگر داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان ادامه داد: تبرا به معنی نهادینه کردن ولایت خدا، پیامبر، امامان و ولایت‌فقیه به عنوان تداوم این ولایت است.

وی با بیان اینکه حزب‌الهی باید پیوند با این ولایت را داشته باشد، اظهار داشت: انسان عاقل سرپرست، تولیت و خط و برنامه می‌خواهد در حالی که تنها برنامه سازنده دست خداست.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد:‌ در عرصه هنر به همان اندازه که به تولی بها داده می‌شود باید به تبری نیز توجه کرد و از دشمنان خدا و کسانی که دین و خدا را مسخره می‌کنند بیزاری جست.

وی افزود: در موضوع فتنه سال 88 بسیاری از افراد بوده‌اند که تمجید مقام معظم رهبری را می‌کردند، ولی زمانی که پای محکوم کردن فتنه پیش آمد می‌لنگیدند و تا به امروز هم می‌لنگند و در سکوت هستند.

خاتمی خاطرنشان کرد: آقا چندین بار کلمه بصیرت را تکرار کردند ولی بعضی‌ها کلمه بصیرت را در گفته‌هایشان به کار نمی‌گیرند چرا که بار تبری از فتنه را دارند.

وی هم‌چنین با بیان اینکه ترویج رفتار مؤمنانه یکی دیگر از اهدافی بوده که قرآن برعهده هنرمندان گذاشته است، اظهار داشت: باید هنرمند مسجدی با هنر خود نفوذناپذیری در برابر کفر را ارزش جلوه دهد و نباید تحت تأثیر جریان غیر خدا قرار گیرد.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری با بیان اینکه گاهی اثر یک فیلم کوتاه نغمه آسمانی و شعر بیشتر از یک خطابه است، اظهار داشت: هنرمند مسجدی باید هنر خود را در زمینه حضور بیشتر جوانان در مسجد به کار گیرد.

وی ادامه داد: متولیان فرهنگی کشور و امامان جماعات مساجد نیز باید هنرمند مسجدی را تکریم کنند که قسمتی برطرف کردن نیازهای معنوی و بخشی نیز تکریم شخصیت آنان است.

به گفته این استاد حوزه، هنرمند مسجدی باید نشان دهد که ضمن آنکه هنر دارد، متدین‌ترین فرد است.

انتهای پیام/ع10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول