اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرلشگر جعفری: ـ1

دشمن جرات عملی کردن تهدیداتش را ندارد

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن جرات عملی کردن تهدیداتش را ندارد.

دشمن جرات عملی کردن تهدیداتش را ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد سرلشگر جعفری صبح امروز در افتتاحیه همایش اساتید بسیجی دانشگاه‌های کشور در سالن قدس کتابخانه آستانه قدس رضوی افزود: یکی از تبعات جنگ تحمیلی این بود که دشمن متوجه شد از طریق نظامی نمی‌تواند به اهدافش برسد و هر روز که می‌گذرد بیشتر به این باور می‌رسد که برای رسیدن به اهدافش دیگر تهدید پاسخ‌گو نیست.

وی ادامه داد: هنوز هم نیروهای استکبار برای رسیدن به برخی اهدافشان کشورمان را تهدید می‌کنند اما جرات عمل کردن آن را ندارند و در این اواخر نیز از بیان تهدیدها هم پرهیز می‌کنند و اقتدار ملی امروز ما ناشی از مجاهدت‌های دوران جنگ تحمیلی است.

جعفری در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اساتید دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب این نگرانی را اعلام کرده است که طرح‌ها و ایده‌های خوب اجرایی نمی‌شود و ما باید به سمت راهکارهایی برای اجرایی کردن ایده‌ها و طرح‌های خوب برویم.

وی افزود: یکی از مسائل مهمی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید کرده‌اند این است که به دنبال انقلاب اسلامی و با مبانی اسلامی جهان در آستانه تحولی بزرگ است که خیزش ناموفق آمریکا برای تسلط بر منطقه حوادث امروز اروپا و انقلاب‌های رخ داده در کشورهای اسلامی نشانه‌های این تحول بزرگ است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری حوادث امروز اروپا را ناشی از خطاهای بنیادین غرب دانسته‌اند و این خطاها امروز دامن اروپا را گرفته و آنها را به زمین خواهد زد، هم‌چنین افول وجه و قدرت آمریکا در میان ملت‌های جهان از نشانه‌های تحول در دنیاست.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به نقش اساتید دانشگاه در تاثیرگذاری و تحولات دنیا تصریح کرد: با توجه به تغییرات جهان رسالت حوزه و دانشگاه و اساتید آنها بسیار سنگین‌تر است و این رسالت در موضوع اداره جامعه و زندگی مردم بر محور دین سنگین‌تر است.

وی افزود: باید به دنبال این باشیم که نقش خود را در برآورده کردن انتظارات مقام معظم رهبری بشناسیم و برآورده کردن این انتظارات دغدغه هر روز ما باشد، به خصوص زمانی که با صحبت‌های ایشان حجت بر ما تمام می‌شود.

جعفری با اشاره به جریان داشتن جنگ نرم بر علیه ایران تاکید کرد: اساتید دانشگاه باید به نقش خود به عنوان افسران جنگ نرم توجه داشته باشند و به دنبال برآورده کردن انتظارات و دغدغه‌های رهبری باشند.

وی ادامه داد: ما از تهدیدات دفاعی، نظامی و امنیتی عبور کرده‌ایم و دشمن جنگ اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را با عنوان جنگ نرم برعلیه ما آغاز کرده است اما یکی از آفت‌های بزرگ جنگ نرم این است که این جنگ حس نمی‌شود و زمانی که به خوبی جنگ احساس نشود برای مقابله با آن نیروها و استعدادها بسیج نمی‌شوند.

وی تصریح کرد: در دفاع مقدس همه ملت جنگ را احساس کردند و به سرعت همه نیروها و امکانات بسیج شد و توانستیم دشمن را از خاک خود بیرون کنیم، اما در جنگ نرم جنگ به خوبی احساس نمی‌شود تا نیروی دفاعی احساس تکلیف کنند.

وی ادامه داد: در جنگ نرم نیروهای دانشگاهی، حوزوی و صاحب فکر و بصیرت انقلابی باید به حالت جنگی درآمده و در این عرصه قدم بگذارند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به آفت‌های جنگ نرم اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از تفاوت‌های جنگ سخت با جنگ نرم این است که در جنگ سخت دستورات با جزئیات کامل عملکرد یگان‌های مختلف توسط سلسله مراتب مشخص و ابلاغ می‌شود اما در جنگ نرم هر عنصر رزمنده در هر رده‌ای که حضور دارد باید با توانمندی‌های خودش بتواند اقدامی را انجام دهد.

وی افزود: به دلیل اینکه ما به روش‌های قبلی عادت کرده و در چارچوب‌های مرسوم چارچوب‌مند شده‌ایم هنگامی که باید کاری انجام دهیم منتظر دستورات سلسله مراتب هستیم و این‌طور احساس می‌کنیم که حتماً باید خواسته‌ای از ما وجود داشته باشد تا کاری را انجام دهیم.

جعفری با بیان اینکه پیشتازی در عرصه جنگ نرم به توجه و عمل‌ کردن به مطالبات رهبری بستگی دارد، تاکید کرد: نباید منتظر یک اقدام کلی سازمانی باشیم و هر کسی باید با توجه به توانمندی‌های خودش درصدد رفع نیازمندی‌ها برآید.

وی افزود: یکی دیگر از آفت‌های ما در جنگ نرم این است که راهبردهای حکیمانه و هوشمندانه رهبر انقلاب را عملیاتی و اجرایی نمی‌کنیم و این مشکل از ماست که به دنبال اجرای این رهنمودها نمی‌رویم.

انتهای پیام/ع10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول