اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع امور صنفی توزیعی خدماتی قم:

نقش اصناف در کمک‌ به زلزله‌زدگان پررنگ و مشخص است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع امور صنفی توزیعی خدماتی قم گفت: نقش اصناف در کمک‌های مردمی پررنگ و مشخص است و در هر کجا که نیاز بوده، اصناف در امر خدمت‌رسانی به مردم پیشگام بوده‌اند.

نقش اصناف در کمک‌ به زلزله‌زدگان پررنگ و مشخص است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم غلامرضا تفتی پیش از ظهر امروز در نشست مجمع امور صنفی و مسئولین اتحادیه‌های توزیعی ـ خدماتی قم در ارتباط با جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم مردم را به کمک به یکدیگر دعوت کرده است گفت: زمانی که یک انسان از خداوند آبرو و عزت دریافت می‌کند، باید به عنوان زکات این آبرو از آبرویش برای کمک به نیازمندان خرج کرده و هر چه که در توان دارد در مواقع ضروری در این زمینه تلاش کند.

وی در ادامه در ارتباط با فعالیت‌های مجمع امور صنفی قم اظهار کرد: اتحادیه توزیعی ـ خدماتی استان قم 24 عضو دارد که برخی از این اعضا فعالیت خود را در زمینه جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای زلزله‌زدگان استان آذربایجان شرقی شروع کرده و برخی دیگر از امروز نسبت به این موضوع اقدام می‌کنند.

رئیس مجمع امور صنفی توزیعی خدماتی قم افزود: در موارد مختلفی که به واسطه بلایای طبیعی عده‌ای از هم‌وطنان نیاز به کمک‌های نقدی مردمی پیدا کردند، نقش اصناف در این زمینه بسیار پررنگ بوده و از جمله نخستین بخش‌هایی که در این زمینه‌ها وارد شده‌اند اصناف بوده‌اند.

وی فعالیت‌های اداره اصناف را صرف کارهای کوتاه مدت و تامین مایحتاج ضروری نیازمندان ندانست و گفت: علاوه بر اینکه اصناف در این زمینه وارد می‌شوند، نسبت به فعالیت‌های دراز مدت و فرهنگی هم اقدامات مؤثری انجام داده که از جمله این اقدامات می‌توان به فعالیت‌های قرآنی اشاره کرد که از سوی این اتحادیه‌ها در شهر بم و برای زلزله‌زدگان بمی انجام شد و بعد از گذشت چند سال از آن حادثه، گزارش‌های فعالیت آن هنوز ارائه می‌شود.

تفتی در ادامه از فعالیت‌های شهرداری قم در کمک به زلزله زدگان تقدیر کرد و گفت: از جمله مهم‌ترین و ضروری‌ترین اقداماتی که از سوی ادارات استان قم در کمک به زلزله‌زدگان صورت گرفت فعالیت‌های اجرایی شهرداری قم در این مناطق بوده است.

وی افزود: آواربرداری بیش از 10 روستای زلزله‌زده آذربایجان شرقی را شهرداری قم بر عهده گرفته و در این زمینه به صورت مستمر و با سرعت و کیفیت بالا فعالیت می‌کند.

رئیس مجمع امور صنفی توزیعی خدماتی قم در ادامه گفت: علاوه بر شهرداری قم نزدیک به 20 دستگاه اجرایی استان به صورت مستقیم در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده و با اعزام نیرو به این مناطق نسبت به برطرف کردن مشکلات مردم تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم استان آذربایجان شرقی نسبت به برطرف کردن مشکلات فعالیت‌های گسترده‌ای کرده‌اند یادآور شد: مهم‌ترین نیازی که مردم در این روزها با آن مواجه هستند، نیاز به ساختمان‌های عمومی و منازل است.

تفتی افزود: منازل تخریب شده با کمک‌های دولتی در حال بهینه‌سازی و یا ساخت هستند، اما چیزی را که نباید فراموش کرد ساختمان‌های عمومی مورد نیاز مردم است که این وظیفه ماست تا در اسرع وقت نسبت به ساخت مواردی از قبیل حمام‌های موقت، نانوایی، مسجد، مدرسه و مراکز بهداشت اقدام کنیم.

رئیس مجمع امور صنفی توزیعی خدماتی قم همدردی و کمک به همنوعان را در خون ایرانیان دانست و گفت: این یک امر طبیعی است برای ما که به دیگران کمک کنیم و ما ان‌شاءالله به پشتوانه حمایت‌های امور صنفی و اصناف قم، در این راه قدم برداشته و موفق هم خواهیم بود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم روز همبستگی در میدان آستانه از مسئولان اتحادیه‌های توزیعی ـ خدماتی استان قم خواست تا نسبت به شرکت در این مراسم و ارائه گزارش برنامه‌ریزی‌های لازم و اهتمام ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول