اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شهربابک خبر داد

آغاز برداشت پسته از 16 هزار هکتار اراضی شهربابک

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی شهربابک گفت: برداشت پسته از 16 هزار هکتار سطح زیر کشت پسته در این شهرستان آغاز شده است.

آغاز برداشت پسته از 16 هزار هکتار اراضی شهربابک

به گزارش خبرگزاری فارس از شهربابک، غلامرضا کافی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد پسته شهربابک اظهار داشت: با توجه به نام‌گذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی در همین راستا ستاد توسعه بخش کشاورزی شهرستان تشکیل شده است.

وی افزود: در این راستا مصوباتی به ریاست فرمانداری به تصویب می‌رسد که این اعتبارات با بهره هفت درصد و باز پرداخت پنج ساله است.

وی همچنین از برداشت 7 هزار و 400 تن پسته از 16 هزار هکتار سطح زیر کشت پسته خبر داد و خاطرنشان کرد: از این 16 هزار هکتار 12 هزار هکتار مثمر و 4 هزار هکتار آن به صورت نهال است و 800 هکتار از این اراضی بر اثر خشکسالی خشک شده‌اند.

رئیس جهاد کشاورزی شهربابک افزود: در بحث انتقال آب و صرفه‌جویی در مصرف آب موفق به توزیع لوله‌ در بین کشاورزان شده‌ایم که با انجام این امر صرفه‌جویی زیادی در مصرف آب می‌شود.

وی  خطاب به کشاورزان گفت: با توجه به خشکسالی‌های 15 سال اخیر اعتبارات مناسبی به کشاورزان برای مکانیزه کردن کشاورزی در نظر گرفته شده که به ازای هر هکتار 3 میلیون و 500 هزار تومان به صورت بلا‌عوض به آنها پرداخت می‌شود. 

کافی از غیر مجاز بودن اکثر ترمینال‌های ضبط پسته خبر داد و افزود: از 70 ترمینال ضبط پسته که به صورت سنتی نیمه‌مکانیزه و مکانیزه فعالت می‌کنند، تنها دو ترمینال دارای مجوز هستند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول