اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از مراسم روز ملی ورزش پهلوانی

ساکت: ورزش پهلوانی را با ورزش قهرمانی عجین می‌کنیم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل باشگاه فولاد ماهان گفت: تیم ورزش‌های پلهوانی و زورخانه‌ای باشگاه فولاد ماهان تلاش می‌کند در قالب ورزش باستانی فرهنگ و اعتقادات دینی ما را با ورزش قهرمانی و پهلوانی عجین سازد.

ساکت: ورزش پهلوانی را با ورزش قهرمانی عجین می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، امروز هم‌زمان با روز ملی ورزش پهلوانی، باشگاه فولاد ماهان در ویژه‌برنامه‌ای که به مناسبت این روز برگزار کرد، کادر فنی و اعضای تیم ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای این باشگاه را معارفه کرد.

ورزش زورخانه‌ای یا ورزش باستانی که این روزها به نام ورزش پهلوانی نامیده می‌شود، نام مجموعه حرکات ورزشی با اسباب و بی‌اسباب و آداب و رسوم مربوط به آنهاست که در محدوده تاریخی و فرهنگی ایران از گذشته‌های دور رواج داشته ‌است.

پرونده ثبت جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و آیین‌های پهلوانی به کوشش فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای ایران آماده شد و در ادامه نیز ورزش‌های زورخانه‌ای و آیین‌های پهلوانی در تاریخ 26 آبان 1389 در فهرست میراث معنوی یونسکو از سوی ایران به ثبت جهانی رسید.

در پر افتخارترین رشته ورزشی تیم‌داری می‌کنیم

در مراسم روز ملی ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای که به همت باشگاه فولاد ماهان در زورخانه علی بن ابی‌طالب (ع) برگزار شد، جمعی از مسئولان استانی و پیشکسوتان و قهرمانان ورزش‌های پهلوانی حضور داشتند.

مدیرعامل باشگاه فولاد ماهان در این مراسم به عنوان میزبان در جمع مهمانان، اظهار کرد: تیم ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای این باشگاه گل سرسبد و سوگلی سایر تیم‌های باشگاه است.

محمدرضا ساکت با اشاره به سخن امام راحل (ره) در مورد اهمیت و جایگاه ورزش‌های زورخانه‌ای و تلاش برای تقویت یاد خدا و امیرالمومنین توسط ورزشکاران در گود زورخانه‌ها، تصریح کرد: باشگاه فولاد ماهان سپاهان این افتخار را دارد که در مهم‌ترین، اساسی‌ترین، فرهنگی‌ترین، دینی‌ترین و پر افتخارترین رشته ورزشی کشور با نام ورزش زورخانه‌ای و هنرهای فردی تیم‌داری کند.

وی افزود: این باشگاه افتخار دارد تا در کنار برخی رشته‌های ورزشی که از ظرفیت‌ها و بازتاب‌های خوبی در کشور برخوردارند، توجه به مسائل اخلاقی و جوان‌مردی را در راس کار خود قرار داده و حضور فعالی در ورزش پهلوانی داشته باشد.

وی با اشاره به فعالیت 33 تیم ورزشی باشگاه فولاد ماهان در رده‌های سنی مختلف اظهار کرد: به واسطه تبرک یافتن این رشته با نام خدا و ائمه اطهار، تیم ورزش‌های زورخانه‌ای برکت فعالیت‌های باشگاه و گل سرسبد تیم‌های ورزشی فولاد ماهان سپاهان است.

ساکت در پایان صحبت‌های خود هم‌چنین گفت: امیدواریم در راستای ارتقای هر چه بیشتر این رشته بین‌المللی، توحیدی و الهی روز به روز به موفقیت‌های روزافزونی دست یابیم.

ورزش پهلوانی در یک ورزش خلاصه نمی‌شود

سیدرضا اخروی، رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: ثبت این رشته به عنوان نخستین رشته آیینی در یونسکو، نام‌گذاری 17 شوال به نام روز ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور و انتخاب اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای زمینه توجهات بیشتر در این رشته بیش از پیش فراهم شد.

وی با بیان اینکه ورزش زورخانه‌ای با برخورداری از فرهنگ قوی، وسیع و پویا قابل تعمیم به همه بخش‌ها و لایه‌های مختلف زندگی مردم در جامعه است، تصریح کرد: ورزش‌های زورخانه‌ای تنها به یک ورزش خلاصه نمی‌شود و می‌تواند سرنوشت زندگی بسیاری از افراد را با فعالیت و تلاش‌های خود تغییر دهد.

اخروی افزود: مراسم‌های گلریزان و پهلوانی تنها بخشی از فواید توجه به ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی است که همواره یار و مددکار زندانیان بوده است.

معارفه کادر فنی و اعضای تیم ورزش پهلوانی

با تصویب هیئت مدیره باشگاه فولاد ماهان، تیم ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای این باشگاه در رقابت‌های لیگ حضور پیدا می‌کند.

از این‌رو در مراسم روز ملی ورزش پهلوانی معارفه کادر فنی و اعضای تیم انجام شد.

علی جلی‌جو، ابوالفضل طاووسی، نوید سیداحمدیان، امین شهریاری، حمید جوادی ، سیدجلال صالحی، مهدی تمولی و علی صالحیان تیم هنرهای فردی باشگاه فولاد ماهان سپاهان را شامل می‌شوند که زیر نظر جلال زهرایی سرمربی این تیم و مسعود ملکی به عنوان مربی فعالیت دارند، سرپرستی این تیم برعهده علی خیام‌نیا است.

در ادامه این مراسم از محمدمهدی هدایت، بنیان‌گذار موسسه فرهنگی ورزشی علی بن ابیطالب (ع) و سیدرضا اخروی، رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای توسط باشگاه فولاد ماهان سپاهان با لوح‌های مینیاتور منقش به آرم و لوگو باشگاه فولاد ماهان و شال و گل ارکیده نماد این باشگاه تجلیل به عمل آمد.

در پایان این برنامه نیز هنرنمایی تیم ورزش‌های زورخانه‌ای صورت گرفت که با استقبال خوب حاضرین همراه شد.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول