اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان خبر داد

1015 کلاس پایه ششم در انتظار دانش‌آموزان هرمزگانی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: در اجرای طرح تحول بنیادین و استقرار نظام جدید آموزشی (3-3-6)، هزار و 15 کلاس پایه ششم آماده تحصیل دانش‌آموزان هرمزگانی است.

1015 کلاس پایه ششم در انتظار دانش‌آموزان هرمزگانی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد آخوندی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نظام آموزشی 3-3-6 یکی از بخش‌های مهم سند ملی تحول بنیادین آموزش و پرورش است که از مهرماه سال گذشته به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال 336 هزار دانش‌آموز در سه مقطع به امر تحصیل در سراسر استان مشغول شوند.

وی افزود: در اجرای طرح تحول بنیادین و استقرار نظام جدید آموزشی (3-3-6)، یک ‌هزار و 15 کلاس پایه ششم آماده تحصیل دانش‌آموزان هرمزگانی است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان ادامه داد: در این راستا 5 هزار معلم در سطح استان برای تدریس در پایه‌های دوم و ششم ابتدایی سال تحصیلی جدید آموزش می‌بینند.

به گفته وی، معلمان تا 15 شهریورماه با شرکت در دوره آموزشی با گروه‌های درسی و شیوه‌های آموزشی در این مقاطع تحصیلی آشنا می‌شوند.

آخوندی هدف از برگزاری این دوره آموزشی را آشنایی معلمان با نظام آموزشی 3-3-6 در سال تحصیلی جدید عنوان کرد و اظهار داشت: این نظام آموزشی امسال در سراسر مدارس استان اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان خاطرنشان کرد: در این راستا 3 هزار و 74 معلم آموزش‌های تخصصی لازم را برای تدریس در پایه جدید ششم ابتدایی فرا گرفته‌اند و برابر نظام جدید آموزشی به امر تعلیم و تربیت 26 هزار و 217 دانش‌آموز این پایه مشغول خواهند شد.

وی ادامه داد: علاوه بر پایه جدید ششم، پایه دوم ابتدایی نیز مشمول تغییرات کلی در دروس است که در این پایه نیز 3 هزار و 124 معلم از سراسر استان آموزش‌های لازم را برای این پایه که آمار دانش‌آموزی آن 31 هزار و 337 نفر است، دیده‌اند.

آخوندی یادآور شد: در مجموع 6 هزار و 198 معلم زیر نظر 160 مدرس برای این دو پایه آموزش دیده‌اند که علاوه بر مباحث مطرح شده در کلاس از نرم‌افزارهای آموزشی نیز بهره‌مند هستند.

این مسئول تاکید کرد: آموزش و پرورش هرمزگان با بکارگیری همه ظرفیت‌ها و امکانات خود، اهتمام لازم را برای اجرای شایسته نظام جدید آموزشی دارد و تا موعد مهرماه در قالب پروژه مهر، به دقت مشکلات احتمالی را رصد و نسبت به برطرف کردن آنها اقدام خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در پایان افزود: براساس این طرح جدید مقطع ششم ابتدایی اضافه شده و موقتاً برای امسال مقطع اول راهنمایی نخواهیم داشت و پس از گذشت شش سال مقطع پیش‌دانشگاهی حذف و دوره متوسطه سه ساله می‌شود.

انتهای پیام/ز10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول