اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان ارومیه:

ارائه آموزش مقابله با جرایم رایانه‌ای ضروری است

خبرگزاری فارس: دادستان ارومیه گفت: متولیان مقابله با جرایم رایانه‌ای و مردم باید از آموزش‌های لازم در زمینه جرایم رایانه‌ای برخوردار شوند.

ارائه آموزش مقابله با جرایم رایانه‌ای ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، امامعلی بقائی پیش از ظهر امروز در جلسه رسیدگی به پرونده‌های فتا و آشنایی با جرایم رایانه‌ای که در محل سالن امامت دادگستری استان برگزار شد، اظهار داشت: با عمومی شدن تکنولوژی اطلاعات، ارتباطات و رسانه‌ها در جامعه، ارتکاب جرایم از طریق اینترنت بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه متولیان مقابله با جرایم رایانه‌ای باید تحت آموزش جدی قرار بگیرند، افزود: پلیس، مقامات قضایی و رسانه‌ها باید الکترونیکی شوند و در این راه از مجرمان یک گام جلوتر باشند.

بقائی با بیان اینکه امروزه زندگی در فضای مجازی به یک امر اجتناب‌ناپذیر مبدل شده است، تصریح کرد: ارائه آموزش به مردم و به خصوص والدین به منظور کنترل فرزندان باید جدی گرفته شود.

دادستان ارومیه با بیان اینکه همه سایت‌های فعال در استان باید تنها با اخذ مجوز از سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فعالیت کنند، ادامه داد: ارگان‌های ذی‌ربط در ارائه مجوز به افراد برای راه‌اندازی سایت دقت نظر داشته باشند.

وی ادامه داد: ارائه آموزش از طریق رسانه‌های گروهی و ارسال پیامک‌های اطلاع‌رسانی به منظور آگاهی عموم از پیامدهای ارتکاب جرائم رایانه‌ای به مردم و ساماندهی کافی‌نت‌های غیرمجاز و قانون‌مند کردن آنها باید در دستور کار وزارت ارشاد، دادگستری و نیروی انتظامی استان قرار گیرد.

دادستان ارومیه بر تشکیل کارگروه تخصصی زیر نظر کارشناسان رایانه‌ای در این زمینه تاکید کرد و گفت: حضور کارشناسان رایانه‌ای از همه ادارات و ارگان‌ها، شرکت مخابرات استان و نمایندگی ایرانسل در این کارگروه به منظور ارائه آموزش‌های همگانی و تخصصی ضروری است. 

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول