محمدرضا قلندر امروز در گفت
وی با اشاره به ظرفیتهای اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ادامه داد: قرار است این منطقه به یک بندر خشک تبدیل شود که این موضوع به زیرساختهایی نیاز دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به اینکه این بندر میتواند در ارتقای شاخصهای اقتصادی استان قم نقش مؤثری داشته باشد اظهار کرد: یکی از زیرساختهایی که برای این بندر لازم است، وجود راههای ارتباطی است که در این حوزه اداره کل راه و شهرسازی تلاشهایی انجام داده است.
وی با اشاره به مزیتهای راهآهن به عنوان یک راه ارتباطی مطمئن خاطر نشان کرد: توسعه شبکه ریلی یکی از بهترین راههای حمایت از صنعت در بخش راه و ترابری است.
قلندر اضافه کرد: در این راستا اتصال شبکه ریلی سراسری به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در دستور کار قرار گرفته است که این موضوع در سال جاری توسط اداره کل راه و شهرسازی پیگیری خواهد شد.
وی یادآور شد: برای این کار 9 کیلومتر مسیر ریلی لازم است تا راهآهن سراسری به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان متصل شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم عنوان داشت: این مسیر دو دهنه پل بسیار بزرگ دارد که برای طراحی آن از تخصص مهندسان راه و شهرسازی استفاده شده است.
وی خاطر نشان کرد: 24 دهنه دیگر نیز در این مسیر وجود دارد که برای آن باید 24 پل کوچک احداث شود.
قلندر با اشاره به اینکه احداث این مسیر موجب میشود که موادی که از طریق کامیونها جابهجا میشده از مسیر ریلی منتقل میشود گفت: برای این طرح 6 میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/ح20/د1000