اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با نظارت سازمان جهاد کشاورزی صورت می‌گیرد

ساخت اماکن دامی مقاوم در مناطق زلزله‌زده توسط بنیاد مسکن

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: ساخت اماکن دامی مقاوم در مناطق زلزله‌زده با نقشه ارائه شده سازمان جهاد کشاورزی استان، توسط این بنیاد تا قبل از آغاز فصل سرما صورت می‌گیرد.

ساخت اماکن دامی مقاوم در مناطق زلزله‌زده توسط بنیاد مسکن

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، قربان محمدی صبح امروز در نشست مشترک با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، با بیان اینکه تلاش شده با همفکری سازمان جهاد کشاورزی برای احداث اماکن دامی مقاوم، نقشه‌ای با مصالح سبک و ارزان در سه تیپ 18، 36 و 72 متری ارائه شود، اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی به همراه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کار نظارت بر ساخت اماکن دامی را بر عهده خواهند داشت.

وی با بیان اینکه تسهیلات واگذاری به اماکن دامی به صورت سه سال تنفس همچون وام مسکن خواهد بود، افزود: تسهیلات پرداختی از طریق بانک کشاورزی به زلزله‌زدگان به صورت ضامن زنجیره‌ای در بین خود روستائیان بوده و بدون توجه به سررسید وام‌های گذشته آنان پرداخت می‌شود و بر اساس مصوبه هیئت دولت مبلغ 750 میلیارد ریال تسهیلات بانکی با کارمزد چهار درصد برای ساخت اماکن دامی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه اماکن دامی زلزله‌زده در این استان با رعایت طرح‌های مصوب هادی روستایی ساخته می‌شوند، گفت: این نهاد در تلاش است تا کار ساخت واحدهای دامی را تا آغاز فصل سرما همچون واحدهای مسکونی به سرانجام برساند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست با بیان اینکه کارشناسان و نمایندگان این سازمان و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی از روز یکم شهریور ماه به همراه کارشناسان و نمایندگان بانک کشاورزی ضمن استقرار در روستاهای تخریب شده، نسبت به تکمیل پرونده اخذ تسهیلات بانکی برای آغاز عملیات بازسازی اماکن دامی اقدام کرده‌اند، افزود: در نخستین مرحله شش واحد دامی به صورت الگویی و پایلوت در روستای «یای‌جلوی» و «اورنگ» شهرستان اهر، «کیویج» شهرستان هریس و همچنین «کمانج» شهرستان تبریز با 36 مترمربع مساحت در حال احداث است.

مسعود محمدیان با اشاره به اینکه برای سهولت در امر احداث اماکن دامی مقاوم، اکیپ‌های کارشناسی به مناطق آسیب‌دیده اعزام شده‌اند، گفت: کارشناسان این سازمان، بانک کشاورزی و همچنین سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی برای سهولت در امر تشکیل پرونده طی مدت 10 روز به صورت اکیپ‌های چهار نفره به مناطق آسیب‌دیده از زلزله اعزام و در محل وقوع حادثه اقدام به تشکیل پرونده می‌کنند.

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول