اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد

گلستان میزبان بیستمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان گلستان در عرصه فرهنگ و هنر میزبانی بیستمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی به این استان اختصاص داده شد.

گلستان میزبان بیستمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان سید محمد حسینی صبح امروز در آیین افتتاح نوزدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اظهار داشت: در سایر استان‌ها نیز رقابت برای برگزاری چنین جشنواره‌هایی وجود دارد لذا نباید بر اساس شناخت شخصی و رفاقت‌ها افراد را تعیین کنیم و زمینه باید برای بهترین‌ها فراهم شده و گزیده‌ها از میان آنها شناسایی شوند.

وی با بیان اینکه هنر با زیبایی آمیخته است خاطر نشان کرد: چه خوب است که میزبانی چنین برنامه‌ای با تمام ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها در گلستان فراهم شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن خیرمقدم خطاب به هنرمندان کشورهای مختلف تصریح کرد: شما به سرزمینی پا نهادید که کودکان دبستانی این مرز و بوم با هنر، ادبیات و شعر آشنا هستند.

حسینی با تاکید بر اینکه هنر چشمه زاینده و دولت پاینده است خاطر نشان کرد: اگر هنرمند از دولت بیفتد هنر در اصل خود دولت باقی خواهد ماند و هنر هر جا رود در صدر نشیند و بی‌هنر لقمه چیند و سختی ببیند؛ لذا با تأسی از حکیمان آموخته‌ایم که قدر و قیمت به فضل هنر نه به دیدار، دنیا، سود و زیان است.

وی با بیان اینکه مردم ایران به هنرپروری آراسته هستند افزود: هنر و زیبایی به طور فکری در نهاد انسان عظیم و سرشته شده است و باید به بهترین وجه از سوی هنرمندان ارائه شود.

حسینی خاطر نشان کرد: خدا مظهر زیبای مطلق است و قطعا خلیفه خدا در روی زمین نیز به زیبایی گرایش دارد و در این میان همه زیباآفرین نیستند و عده‌ای برگزیده می‌شوند و آنها کسانی هستند که از فطرت خود فاصله نگرفته‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه رسالت انسان به خاطر داشتن این امانت سنگین‌تر می‌شود افزود: انسان باید به خاطر پذیرفتن این امانت در قبال آن احساس مسئولیت کرده و آن را به خوبی به انجام برساند.

وی خاطر نشان کرد: اینکه بیندیشم هنر صرفا ابزار سرگرمی و جذب انسانهاست تصور باطلی است؛ چرا که هنر یک امر فکری بوده و همگان طالب آن هستند و نباید زیبایی را در ظاهر متصور شویم؛ بلکه زیبایی در ظاهر و باطن با یکدیگر آمیخته‌اند.

حسینی با بیان اینکه هنر زبان بین‌المللی است خاطر نشان کرد: زبان هنر برای همه قابل فهم است و زمانی که یک اثر زیبای هنری خلق می‌شود محدود به قلمرو و جغرافیا نیست چرا که اگر یک اثر هنری از جاذبه‌های کافی برخوردار باشد به شدت همگان را مجذوب خود خواهد کرد و مخاطبان را به یکدیگر پیوند می‌دهد و این مهم از ویژگی‌های تاثیرگذار اثر هنری است.

وی غیرمستقیم بودن هنر را به همراه عنصر تخیل مهم خواند و یادآور شد: وقتی هنر به صورت غیرمستقیم القا می‌شود اثرگذاری آن بیشتر خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تاکید رهبری بر توجه به هنرمندان عرصه فرهنگ و هنر گفت: در زمینه توجه به قشر هنرمندان که رسالت مهم و خطیری را به دوش دارند باید اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.

وزیر ارشاد استمرار جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی را گامی ارزشمند تلقی کرد و گفت: این زمینه برای تمام استان‌ها فراهم شده است و در این راستا هر استانی که بتواند بهترین میزبانی را داشته باشد این جشنواره را برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام/ز10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول