اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس:

اشتغالی که سلامت مردم را تهدید کند ارزش ندارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آلودگی‌های زیست محیطی استان یزد گفت: اشتغالی که سلامت مردم را تهدید کند، ارزش ندارد.

اشتغالی که سلامت مردم را تهدید کند ارزش ندارد

محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: روزانه بیش از ده‌ها تن مواد آلایند بر سر شهرهای استان یزد فرود می‌آید و مسئولان نظارتی محیط زیست باید با موضوع رعایت ضوابط زیست محیطی توسط واحدهای تولیدی و معادن جدی‌تر برخورد کنند.

وی همچنین با اشاره به رشد صنایع استان یزد افزود: صنایع در استان یزد بر اساس فرم مشخصی رشد نکرده‌اند و با توجه به آلودگی‌هایی که دارند، باید برخوردی جدی در این زمینه صورت گیرد.

جوکار خواستار ورود رسانه‌ها به موضوع آلودگی‌های زیست محیطی استان با توجه به صنایع موجود شد و تصریح کرد: رسانه‌ها باید در این زمینه از حق و حقوق مردم دفاع کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم ادامه داد: اینکه افتخار کنیم استانی صنعتی هستیم اما در کنار ایجاد فرصت شغلی سلامت مردم را تهدید کنیم و به خطر بیندازیم، ارزشی ندارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه شنیده شده واحدهای تولیدی به هنگام فعالیت شبانه فیلترهای خود را باز می‌کنند، گفت: این اقدام چه توجیهی می‌تواند داشته باشد و به چه قیمتی انجام می‌شود.

* کوره‌های آجرپزی کمربند آلودگی هوای یزد

جوکار با اشاره به موضوع آلودگی کوره‌های آجرپزی یزد، این واحدها را کمربند آلودگی استان خواند و اظهار داشت: کوره‌های آجرپزی کمربندی از آلودگی را برای شهر یزد ایجاد کرده‌اند و به همین دلیل طرحی برای انتقال این واحدها طراحی شده است.

نماینده مردم یزد افزود: برای انتقال کوره‌ها به منطقه فهرج باید زیرساخت‌های لازم ایجاد شود و انگیزه انتقال و تجمیع نیز برای واحدها فراهم آید که باید مسئولان در این زمینه همت کنند.

جوکار با تاکید بر توجه بیشتر به مقوله امنیت و سلامت گفت: در بحث محیط زیست دستگاه‌های نظارتی جدی‌تر باید عمل کنند و اگر کسی تخلفی انجام می‌دهد، گزارش کنند.

وی همچنین خواستار جلوگیری از ایجاد صنایع آلاینده در استان شد و گفت: باید به سمت ایجاد صنایع پاک برویم و اجازه ندهیم که صنایع آلاینده در سطح شهر و یا در کنار واحدهای مسکونی ایجاد شود.

وی یادآور شد: صنایعی داریم که متناسب با آب و هوا و نیاز استان است که می‌توان با ارائه مشاوره به سرمایه‌گذار، آنها را نسبت به سرمایه‌گذاری در این زمینه تشویق کرد.

انتهای پیام/صا20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول