اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز بیماری‌های پستان دانشگاه جان هاپکینز آمریکا:

مصرف چربی در رژیم غذایی یکی از عوامل مهم ابتلا به سرطان سینه است

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز بیماری‌های پستان دانشگاه جان هاپکینز آمریکا گفت: خوردن چربی در رژیم غذایی یکی از دلایل مهم در ابتلا به سرطان پستان در بانوان است.

مصرف چربی در رژیم غذایی یکی از عوامل مهم ابتلا به سرطان سینه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، فریبا اسراری بعد از ظهر امروز در حاشیه اولین کنگره بین‌‌‌المللی سرطان که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: این طور به نظر می‌رسد که عوامل محیطی هم نقش بسزایی در افزایش شانس ابتلا به سرطان پستان دارد.

وی در ادامه با اشاره به دیگر دلایل ابتلا به سرطان پستان تصریح کرد: در حدود 5 تا 10 درصد از سرطان‌های پستان از طریق ارثی انتقال می‌یابد و بقیه آن به خاطر عواملی مانند تغذیه نامناسب، بی‌تحرکی، گرفتن هورمون از خارج از بدن در دوران یائسگی و مقوله‌هایی از این قبیل است.

مدیر مرکز بیماری‌های پستان دانشگاه جان هاپکینز آمریکا در ادامه با اشاره به پیشرفت‌هایی علمی که در زمینه سرطان به دست آمده است، خاطرنشان کرد: بسیاری از محصولات کشاورزی و دامداری که برای پرورش آنها از کودهای شیمیایی استفاده می‌شود نیز شانس ابتلا به سرطان پستان را افزایش می‌دهد.

این استاد دانشگاه در آمریکا در ادامه با اشاره به اینکه باید از متدهای جدید در درمان بیماران استفاده کرد، تأکید کرد: متخصصان زنان ما باید اثرات منفی داروهای مختلف را بدانند و از تجویز آنها برای بیماران به خصوص در دوره‌های خطر مانند یائسگی پرهیز کنند.

اسراری در ادامه با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته بیشتر سعی می‌کنند تا مردم را تشویق کنند تا طرز زندگی‌شان را تغییر دهند، ادامه داد: رعایت تمام چیزهایی که ما می‌دانیم سبب می‌شود تا زندگی سالم‌تری داشته باشیم.

وی با اشاره به عملکرد بسیار خوب پزشکان ایرانی در زمینه سرطان اظهار کرد: کمبود امکانات یکی از بزرگترین مشکلاتی است که به پزشکان ایرانی اجازه پیشرفت بیشتر را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه رشته‌های درمانی سرطان مانند اشعه‌درمانی مدام در حال تغییر کردن هستند خاطرنشان کرد: باید برای پزشکان ایرانی این وسایل و تجهیزات روز را که در حال حاضر در اختیار ندارند مهیا نمود.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول