اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد دماوند:

اکران بیلبوردها بدون هماهنگی با اداره ارشاد ممنوع است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند از ممنوعیت اکران بیلبوردها بدون هماهنگی با این اداره خبر داد.

اکران بیلبوردها بدون هماهنگی با اداره ارشاد ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، رمضان بصیرت ظهر امروز در نشست دست‏اندرکاران فرهنگی شهرستان دماوند که با حضور امام جمعه دماوند، فرماندار این شهرستان و جمعی دیگر از مسئولان در دفتر امام جمعه دماوند برگزار شد، اظهار داشت: این ممنوعیت از طریق مکاتبات اداری به شهرداری‏های شهرستان دماوند اعلام شده است.

وی ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی کشور در آخرین نشست خود چگونگی درج آگهی‏های بازرگانی بر بیلبوردها را در پنج ماده به صورت بخش‏نامه به همه مراکز ارسال کرده است.

بصیرت اضافه کرد: این پنج ماده قانونی با توجه به شعار سال 91 مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب یعنی سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی تنظیم شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند افزود: بر اساس ماده یک «تبلیغ کالا و خدمات خارجی که مشابه داخلی دارد، ممنوع است».

وی ادامه داد: ماده دو نشست اخیر شورای فرهنگ عمومی کشور بر «ممنوعیت تبلیغ کالا و خدمات داخلی که نام‏های خارجی دارند» تاکید دارد.

بصیرت اضافه کرد: بر اساس سومین ماده قانونی «تبلیغ کالا و خدمات داخلی با سرمایه‏گذاری مشترک ایرانی و خارجی باید با نام ایرانی و منطبق بر قانون ممنوعیت به کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه و آیین‏نامه اجرایی آن باشد».

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند افزود: ماده چهار می‏گوید که «تبلیغ کالا و خدماتی که مشابه داخلی ندارد با رعایت استفاده حداکثر 20 درصد تبلیغات محیطی و تنها با رسم‏الخط فارسی مجاز است».

وی ادامه داد: طبق تبصره‏ یک ماده چهار «تبلیغ کالا و خدمات خارجی که مشابه داخلی ندارد در بزرگ‏راه‏ها و تابلوهای بزرگ شهری، بین شهری، پل‏های عابر پیاده، تابلوهای الکترونیکی، فرودگاه‏ها، پایانه‏های مسافربری، ایستگاه‏های اتوبوس و مترو، نمایشگاه‏ها، ورزشگاه‏ها، بوستان‏ها، مجتمع‏های فرهنگی و هنری، فرهنگ‏سراها، کتابخانه‏ها، دانشگاه‏ها، مراکز آموزشی، مبادی ورودی شهرها، میادین بزرگ و نقاط پرتردد ممنوع است».

بصیرت اضافه کرد: در تبصره دو ماده چهار آمده است که «حداکثر، 20 درصد ظرفیت مذکور باید در هر یک از محیط‏های تبلیغاتی رعایت شود».

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند افزود: بر اساس ماده پنج «هرگونه تبلیغات بازرگانی شرکت‏ها و خدمات خارجی از طریق تابلوهای اختصاصی واحدهای صنفی، توزیعی، فروشگاه‏ها و مراکز خرید ممنوع است».

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول