اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل بحران استانداری گلستان خبر داد

پاسخ مثبت 8 شرکت برای پوشش بیمه‌ای واحدهای مسکونی گلستان

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل بحران استانداری گلستان گفت: از 14 شرکت بیمه‌ای که در گلستان وجود دارد تنها 8 شرکت بیمه‌ای برای زیر‌پوشش قرار دادن بیمه واحدهای مسکونی پاسخ مثبت دادند.

پاسخ مثبت 8 شرکت برای پوشش بیمه‌ای واحدهای مسکونی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان رسول حسام صبح امروز در نشست با مدیران شرکت‌های بیمه‌ای استان اظهار داشت: موضوع سیل چند سالی است که از طریق مقامات استان پیگیری می‌شود و هدف ما نیز ارتقای رشد پوشش بیمه در همه بخش‌ها به ویژه حوادث است.

وی با بیان اینکه در مسیر اجرای این طرح با یکسری مشکلات مواجه شدیم خاطر‌ نشان کرد: در این راستا شهرداری‌ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا و شرکت‌های بیمه‌ای با مردم نامهربانی کرده‌اند و در خصوص زیرپوشش قرار دادن واحدهای مسکونی خسارت دیده ناشی از سیل از آنها انتظار بیشتری می‌رفت.

مدیر‌کل بحران استانداری گلستان تصریح کرد: بعضی از شرکت‌های بیمه‌ای با وجودی که خودشان راهکار ارائه داده‌اند اما بلافاصله بعد از اجرای طرح شروع به مشابه‌سازی کردند.

حسام پیگیری موضوع سیل را از 4 سال پیش دغدغه‌ای جدی برای گلستان برشمرد و افزود: نخستین جلسه کارگروه سیل را با 14 شرکت بیمه‌ای که در سطح استان فعالیت می‌کردند برگزار کردیم، مستندات لازم برای آنها فرستاده شد و با اجرای مناقصه قرار شد تا قرارداد 4 الی 5 ساله‌ای با یک شرکت بیمه‌ای بسته شود و سایر شرکت‌ها نیز همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند.

وی یادآور شد: بر اساس پیشنهاد شرکت‌های بیمه‌ای مقرر شد که اگر قرار است خدمات بیمه‌ای خوبی به مردم ارائه شود باید عدم اعمال ماده 10 قانون صورت پذیرد که البته این موضوع مورد موافقت شرکت‌های بیمه‌ای قرار گرفت و همه آنها روی سقف سرمایه 8 میلیون تومان اتفاق نظر داشتند.

این مسئول ادامه داد: حتی بعد از جلسه مذکور نیز از شرکت‌های بیمه خواسته شد تا مفاد مناقصه را تعیین کنند اما اینکه شرکت‌های بیمه‌ای جو عمومی را خراب می‌کنند که چرا از آنها دعوتی صورت نگرفته، رقابتی ناسالم است که سود آن برای مردم نخواهد بود.

مدیر‌کل بحران استانداری گلستان با بیان اینکه جمعیت استان چیزی بالغ بر یک میلیون و 600 نفر و بیش از 450 خانوار است گفت: بعضی شرکت‌های بیمه‌ای در اجرای زیرپوشش قرار دادن واحدهای مسکونی سکوت کردند و ما باید در پاسخ به همه آنها بگوییم که در هیچ جلسه‌ای عنوان نشده که شرکت‌های بیمه‌ای فعالیت نکنند بلکه باید در چارچوب قرارداد و بر اساس مناقصه هر کس می‌تواند خدمات بهتری به مردم ارائه دهد وارد میدان شود.

وی با بیان اینکه پایلوت شدن این پروژه زیبنده استان نبود خاطر نشان کرد: هر چند گلستان در عرصه‌های مختلف قدم‌های مثبتی برداشته اما در بحث بیمه سیل به عقیده من راضی کننده نبوده است؛ هر چند نگاه ملی این بوده که گلستان در بحث سیل پیشرو است.

این مسئول یادآور شد: اگر نامهربانی‌ها در بحث سیل به وجود نمی‌آمد 70 الی 80 درصد جامعه شهر و روستا در گلستان زیر‌پوشش بیمه‌ای قرار می‌گرفتند.

وی در پایان گفت: از 14 شرکت‌ بیمه‌ای تنها 8 شرکت برای زیرپوشش قرار دادن واحدهای مسکونی شرکت داشته‌اند که از جمله می‌توان به بیمه پارسیان، بیمه کارآفرین، بیمه سینا، بیمه توسعه، بیمه پاسارگاد و بیمه دی اشاره کرد.

انتهای پیام/ز10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول