اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

طالقانی یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شاهین‌دژ گفت: طالقانی یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران بوده که شخصیت برجسته او از نظر اسلام و انقلاب مورد تایید امام(ره) قرار گرفت.

طالقانی یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است

حجت‌الاسلام نقی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: آیت‌الله طالقانی یکی از شخصیت‌های برجسته دوران انقلاب است و مانند امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی دشمنان پنهانی و آشکار فراوانی در زمان خود داشت.

وی با بیان اینکه دشمنان طالقانی در پی لکه‌دار کردن شخصیت او بودند، افزود: با وجود تلاش‌های بسیار دشمنان برای از بین‌بردن آرمان‌ها و ایده‌های آن مرحوم از طریق ارزیابی حامیان و طرفدارانش، مکتب و آرمان‌های او جاودانه ماند زیرا ارزش اسلام‌خواهان

هرگز فنا نمی‌شود.

باقری با بیان اینکه مرحوم طالقانی نخستین خطیب نماز جمعه کشور بعد از پیروزی انقلاب است، تصریح کرد: شخصیت برجسته او از نظر اسلام و انقلاب مورد تایید امام (ره) قرار گرفت زیرا حامی ولایت، امامت، انقلاب و خون شهدا است.

امام جمعه شاهین‌دژ با بیان اینکه از نظر مرحوم طالقانی امت اسلامی، اجتماع بزرگی از مسلمانان است که از تحقیر و خواری مردم مسلمان جلوگیری می‌کند، گفت: این امر موجب تشکیل قدرتمندترین امت روی زمین می‌شود به گونه‌ای که این امت به علت رفتار و کردارشان با همدیگر و با دیگران الگوی تمام جهان، الگوی سرفرازی و افتخار باشد.

وی ادامه داد: طالقانی وجدان منصف داشت زیرا بدون خودبرتربینی مسائل را مطرح می‌کرد و مشفقانه نسبت به مردم احساس مسئولیت داشت.

باقری با اشاره به شخصیت ممتاز مرحوم آیت الله طالقانی در انقلاب اسلامی، تصریح کرد: امام راحل شخصیت برجسته آیت‌الله طالقانی را در نهضت انقلاب اسلامی و عرصه‌های سیاسی و اجتماعی با یک جمله که وی ابوذر زمان است، بیان کردند.

امام جمعه شاهین‌دژ با بیان اینکه طالقانی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و زمان تنهایی امام راحل، شکنجه‌های فراوانی را تحمل کرد و بارها به زندان رفت، ادامه داد: تشبیه امام راحل از آیت الله طالقانی به ابوذر زمان، نشان‌دهنده جایگاه این مجاهد و عالم فرزانه نزد امام راحل است.

وی با تاکید بر اینکه آیت‌الله طالقانی در ابعاد سیاسی، فکری و اجتماعی دارای تفکری انقلابی بود، گفت: آیت‌الله طالقانی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف نقش خود را به خوبی ایفا کرد و بعد از انقلاب اسلامی نیز نقش مؤثری در نظام اسلامی و همراهی با امام راحل داشت.

باقری خاطرنشان کرد: مرحوم حضرت امام خمینی(ره) نیز نظر مثبت و روشنی در خصوص آیت الله طالقانی داشتند و انتصاب وی از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به عنوان نخستین امام جمعه بعد از انقلاب برای امامت جمعه شهر تهران، جایگاه برجسته این عالم را نشان می‌دهد.

امام جمعه شاهین‌دژ طالقانی را یکی از دستاوردهای مهم نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: تمام اقشار جامعه باید در نماز جمعه شرکت کنند تا توطئه‌های شوم و پوچ دشمنان بر ضد ایران اسلامی خنثی شود.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول